Aviseringar
Rensa alla

Snacket om sexuella läggningar är överdrivet.


Patrick:
TS, vad tycker du om pedofili?

det är en störning så rätt irrelevant


   
SvaraCitera

Patrick:
TS, vad tycker du om pedofili?

du kan inte bli mer OT?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
"snacket om sexuella läggningar är överdrivet så nu tycer jag vi ska snacka lite extra om sexuella läggningar"

missade jag något??

Att vi inte ska ha ngt som kallas för sexuella läggningar utan att man ska få gilla exakt vad man vill utan konstigheter. Det ska inte kallas för något förutom "kärlek"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det är en störning så rätt irrelevant

Kan ju diskutteras.

Edit : eller inte


   
SvaraCitera

isola: det är en störning så rätt irrelevant

Jasså?
Ge mig vetenskapliga belägg på det. Finns de som hävdat att det är en sexuell läggning precis som homosexualitet

FruLiten: du kan inte bli mer OT?

det är inte helt offtopic, rätt intopic


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Jasså?
Ge mig vetenskapliga belägg på det. Finns de som hävdat att det är en sexuell läggning precis som homosexualitet

det är inte helt offtopic, rätt intopic

Ja om man ska snacka vetenskap så är det enda rätta kille och tjej, sexuellt.  Resten är då onaturligt och fel.

Naturen säger dock ingenting om kärlek, som kan ses som en försvars mekanik i människan. Att vara beroende av något som skyddar en.


   
SvaraCitera

Patrick:

Jasså?
Ge mig vetenskapliga belägg på det. Finns de som hävdat att det är en sexuell läggning precis som homosexualitet

det är inte helt offtopic, rätt intopic

De hävdar fel. Pedofili är sedan länge erkänt som en psykisk störning. Fråga vilken psykiatriker eller psykolog som helst. Här nämner bl a rättspsykiatriska kliniken i Sundsvall det.
http://www.rpksundsvall.se/varden/vardprogram/sexualbrott/


   
SvaraCitera

isola: De hävdar fel. Pedofili är sedan länge erkänt som en psykisk störning. Fråga vilken psykiatriker eller psykolog som helst.

För homosexualitet har ju aldrig varit en så kallad erkänd psykisk störning...     


   
SvaraCitera

S3ON:

För homosexualitet har ju aldrig varit en så kallad erkänd psykisk störning...     

Det är inte jämförbart då homosexualitet aldrig handlat om övergrepp.


   
SvaraCitera

isola:

Det är inte jämförbart då homosexualitet aldrig handlat om övergrepp.

man behöver inte praktisera pedofili för att ha den läggningen dock


   
SvaraCitera

mpt:hv:

man behöver inte praktisera pedofili för att ha den läggningen dock

nä alla pedofiler begår absolut inte övergrepp men då är de inte utövande pedofiler


   
SvaraCitera

Liftylym: så har vi "Straight" folket som har en "Bro", eller ett Tjejkompispar som "älskar" varandra.

med din logik är man homosexuell om man älskar sin bror när man är man.

det är en jävla skillnad mellan åtrå och att älska någon


   
SvaraCitera

isola:

nä alla pedofiler begår absolut inte övergrepp men då är de inte utövande pedofiler

måste man vara utövande homosexuell/heterosexuell för att räknas till den kategorin också?


   
SvaraCitera

isola: nä alla pedofiler begår absolut inte övergrepp men då är de inte utövande pedofiler

Är d så? :$ 


   
SvaraCitera

mpt:hv:

måste man vara utövande homosexuell/heterosexuell för att räknas till den kategorin också?


   
SvaraCitera