Aviseringar
Rensa alla

Snäcklingar! (äppelsnäcksbarn)


Geigerzähler:

Här är pappan till aalla barnen, han är brun, tråkig:

wow! häftig! Hur gammal är han?

Geigerzähler:

Jag säljer ju de flesta, vita för 30kr och de andra rosa/gula/blåa/orangea/lila för 10-20kr. De säljer väldigt fort! Har redan fått sålt 42st på en dag.

Öj, tjänar lite pengar. Så vita är udda då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

wow! häftig! Hur gammal är han?

Ingen aning, fick honom för ett år sedan från en djuraffär där han uppenbarligen fått fel mat (då får de trasigt skal) så jag tog hem honom. Men jag skulle tippa på att han är 1,5-2 år kanske, inne på sista versen med andra ord. [sad]

Macktorsken:

Öj, tjänar lite pengar. Så vita är udda då?

Japp, de vita är ovanligast och svårast att få snygg vit färg på. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Köp helenor (snäckätande snäckor brukar de heta i butik) de är ganska fina och så äter de upp alla skräpsnäckor (sådana som följer med när man köper växter och inte sköljer dem i kallvatten innan man planterar).

Kanske köper praktbotior igen. Fina fiskar.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EUW[cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

han är brun, tråkig:

asså hur klarar du att hålla den sådär?! kräks typ av att titta på den[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ingen aning, fick honom för ett år sedan från en djuraffär där han uppenbarligen fått fel mat (då får de trasigt skal) så jag tog hem honom. Men jag skulle tippa på att han är 1,5-2 år kanske, inne på sista versen med andra ord.

Jävlar vad länge dom lever. [smile] Hur ser deras kropp ut? Som vanliga sniglar med skal?

Geigerzähler:

app, de vita är ovanligast och svårast att få snygg vit färg på.

Tycker det är häftigt att vissa djur kan ha så många olika färger, vi människor har inte så många färger. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Kanske köper praktbotior igen. Fina fiskar.[smile]

De är fiiiiinaaa men jag har på tok för små kar för att ha sådana, mitt största är 250L. [n] Men det blir nog till att köpa ett större, vill ha en fengädda. [love] Fast den "lilla" sorten som "bara" blir 40cm.

Image

[love]

farbror gugge:

sså hur klarar du att hålla den sådär?! kräks typ av att titta på den[cry][cry][cry]

Du är mes!

Macktorsken:

Hur ser deras kropp ut? Som vanliga sniglar med skal?

Ja, precis!

Macktorsken:

Tycker det är häftigt att vissa djur kan ha så många olika färger, vi människor har inte så många färger. [sad]

Ja, det är ganska coolt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

De är fiiiiinaaa men jag har på tok för små kar för att ha sådana, mitt största är 250L.

Aaah flyttar över den till sköldpaddan när den blir för stor.[smile]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, precis!

Mysigt, dom är fina. [smile] Tackar för visa mig bilden. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Du är mes!

jag vet[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SNIGEL [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Åh, söta snägglor [love]

Har haft en massa landlevande snäckor förut. Hade två som täckte hela handen [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

Åh, söta snägglor [love]

De tackar! [smile]

Kilowatt:

Har haft en massa landlevande snäckor förut. Hade två som täckte hela handen [cool]

Sådana afrikanska? Min kompis har sådana, häftiga!


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Sådana afrikanska? Min kompis har sådana, häftiga!

Mestadels en drös afrikanska arter ja, och så ett par vinbergsnäckor (som sjukt nog importerades från Tyskland... Så jävla onödigt egentligen [bigsmile]). Pannkakssniglar har jag haft också, men de var visst lite för ömtåliga för mig [blush]

Min största:
Image
[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

(som sjukt nog importerades från Tyskland... Så jävla onödigt egentligen [bigsmile])

HAhaha! Men jag vet flera som importerat äppelsnäckor från tyskland, trots att det finns hur mycket som helst här, så du är inte ensam!

Kilowatt:

Pannkakssniglar har jag haft också, men de var visst lite för ömtåliga för mig [blush]

Hur ser dessa ut? (är för lat för att googla)

Kilowatt:

Min största:

Ser bara ett kryss! [sad]


   
SvaraCitera