Aviseringar
Rensa alla

snälla hjälp! :/


Ämnesstartare

De senaste dagarna så har jag varit ganska deprimerad. Även fortfarande ibland. Det är kärleks problem som har skapat allt. Jag har liksom slutat äta för jag känner mig aldrig hungrig mer. Sedan ibland känner jag mig jätte hungrig och äter lite sen mår jag illa o inte vill ha mer. Och ibland när jag får mat så känns det som jag ska spy eller så kan jag bara äta en viss mängd och sen må riktigt illa igen. Även ibland när jag inte ens har ätit mår jag illa. Jag kan vara stressad och orolig på grund av mitt kärleks förhållande.
Men min kompis tipsade mig med att jag skulle fråga en vuxen eller liknande som visste om detta. Hon sa att det kan vara bulimi av något slag. Jag har ingen aning vad det är eller hur jag ska göra.

Hade varit riktigt snällt med ett svar eftersom jag behöver lite hjälp.[love]


   
Citera

[sad] Börja trappa upp. Frukt är oftast lätt att äta när det är svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag har sådan sak jag kan varken gå upp eller ner i vikt. Men bara jag tänker på mat så mår jag skit illa :/


   
SvaraCitera

nej, när det hållt på så kort tid så låter det bara som normal hjärtesorg. fullkomligt normalt. inte bulimi. om det fortsätter länge, typ flera månader, kanske du bör söka hjälp dock


   
SvaraCitera

Ta det lugnt bara, det kan kännas så ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan verkligen inte äta.. känner mig aldrig hungrig mer.. och när jag väl är skit hungrig så äter jag sen 5min senare mår jag illa o vill spy.. <3


   
SvaraCitera

neejise:

De senaste dagarna så har jag varit ganska deprimerad. Även fortfarande ibland. Det är kärleks problem som har skapat allt. Jag har liksom slutat äta för jag känner mig aldrig hungrig mer.

känner igen det där, vill typ straffa mig själv genom att inte äta. känns som om jag är värd detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag älskar liksom typ mat innan för då åt jag hur mkt som helst idag har jag bara ätit en hamburgare på över 24 timmar har bara ont i magen o känner mig inte hungrig jag har dessutom gått ner i kilo o blivit smalare.. <3


   
SvaraCitera

Jag är likadan denna period, deprimerad, hatar att äta. Eller ja, blir äcklad av tanken på mat, av att maten ska in i min mun. Dock så proppar jag mig full med godis/frukt.

Hoppas det löser sig för dig. Börja med att käka frukt.


   
SvaraCitera

Underlig:

Jag är likadan denna period, deprimerad, hatar att äta.

hate iiiiiiiiiiit.


   
SvaraCitera

bladlusen:

hate iiiiiiiiiiit.

Inte kul!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera