Aviseringar
Rensa alla

Snälla hjälp en dator-okunnig flicka i nöd... 😉


Carolineberggren:

Snälla hjälp mig

ladda ner och installera malwarebyte's antimalware http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php
och super antispyware http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html installera programmen, uppdatera dom och sök igenom hela datorn med ett program i taget, dom hittar förmodligen ditt virus/trojan rensar bort det och datorn är okey igen.


   
SvaraCitera

tobias:

dom hittar förmodligen ditt virus/trojan rensar bort det och datorn är okey igen.

Illa med moderatorer som vare sig förstår sig på de råd de ger eller kan läsa kladdiga trådar.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Illa med moderatorer som vare sig förstår sig på de råd de ger eller kan läsa kladdiga trådar.

kan läsa klistrade trådar men ignorerar den tråden då innehållet inte stämmer. då ledande säkerhetsexperter som jobbat med IT-säkerhet i över 10 år tipsar om dom programmen så litar jag mer på deras goda kunskap än ett par ungdommars som tror dom kan allt. man kan få bort virus och trojaner helt utan att formatera.


   
SvaraCitera

borderline:

det där var ju en lite onödig kommentar[mad]

Image

Dold text: Vad hände med mitt förra inlägg [mad]


   
SvaraCitera
Åtta

tobias:

man kan få bort virus och trojaner helt utan att formatera.

Ja. Men man kan aldrig veta att man faktiskt fått bort dem. Det är lite det som är poängen med den klistrade tråden.

tobias:

ledande säkerhetsexperter som jobbat med IT-säkerhet i över 10 år tipsar om dom programmen

Vet du varför de gör det? Därför att de skiter i om Svensson 43 har tracking cookies och en och annan trojan, eftersom alternativet är någonting som Svensson inte vill behöva göra. Därför kompromissar de med program som kanske löser problemet. Om de på fullaste allvar påstår att man med hundra procents säkerhet kan veta att man är virusfri efter att ha använt diverse anti-virusprogram så är de inte speciellt sakkunniga.


   
SvaraCitera

tobias:

kan läsa klistrade trådar men ignorerar den tråden då innehållet inte stämmer.

tobias:

då ledande säkerhetsexperter som jobbat med IT-säkerhet i över 10 år tipsar om dom programmen

I förebyggande syfte kan antivirusprogram ha inverkan.

tobias:

så litar jag mer på deras goda kunskap än ett par ungdommars som tror dom kan allt

Ja, för folk på internet är smartare än common sense och lite operativsystemskunskap.

tobias:

man kan få bort virus och trojaner helt utan att formatera.

Japp. Man kan bryta uran med tandborstar också, men det är vare sig smart eller speciellt effektivt.


   
SvaraCitera

tobias:

kan läsa klistrade trådar men ignorerar den tråden då innehållet inte stämmer.

Har du några som helst belägg för att det inte skulle stämma?
Bara för att säljarfolket har övertalat dig om att det finns mirakelprogram som automagiskt ordnar allt i ett windowssystem betyder det inte att du behöver spy lögner över andra stackare i forumet.


   
SvaraCitera

tobias:

då ledande säkerhetsexperter som jobbat med IT-säkerhet i över 10 år tipsar om dom programmen så litar jag mer på deras goda kunskap än ett par ungdommars som tror dom kan allt. man kan få bort virus och trojaner helt utan att formatera.

Om du med "ledande säkerhetsexperter som jobbar med IT-säkerhet i över 10 år" menar "folk som har ett ekonomiskt intresse av att du köper antivirusprodukter" så håller jag fullständigt med dig. Riktiga säkerhetsexperter? Försökigen.

Schneier:

Bottom line: antivirus software is neither necessary nor sufficient for security, but it's still a good idea. It's not a panacea that magically makes you safe, nor is it is obsolete in the face of current threats.

Schneier:

You should have an antivirus program. You should have it updated regularly. It doesn't make you secure, but it gets that bottom layer of the trivial stuff. That's why. It's not sufficient but it's certainly necessary.

Ledande tobaksexperter som jobbat inom tobaksindustrin i över 10 år säger att tobak inte är hälsofarligt. Jag förmodar att du köper det också?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Om du med "ledande säkerhetsexperter som jobbar med IT-säkerhet i över 10 år" menar "folk som har ett ekonomiskt intresse av att du köper antivirusprodukter" så håller jag fullständigt med dig. Riktiga säkerhetsexperter? Försök​ igen.

ja för dom vinner ju väldigt mkt på att tipsa om gratis produkter! och dom personerna jag syftar på jobbar inte på nått utav dom företagen som tillverkar säkerhetsprodukter vad jag vet utan jobbar med allmän it-säkerhet och driver egen hemsida om det.

Gentlernen:

Jag förmodar att du köper det också?

håller inte på med sådan skit som tobak.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

hundra procents säkerhet kan veta att man är virusfri efter att ha använt diverse anti-virusprogram så är de inte speciellt sakkunniga.

nej 100% säker kan man inte vara. men relativt säker iaf. så säker så man inte behöver formatera datorn iaf.


   
SvaraCitera

tobias:

nej 100% säker kan man inte vara. men relativt säker iaf. så säker så man inte behöver formatera datorn iaf.

Kan du säga samma sak när du av någon mystisk anledning inte längre har några pengar på ditt betalkort, och polisen vill veta varför du skickat ut några miljarder spammail och vad all den där barnporren gör på din hårddisk?

tobias:

håller inte på med sådan skit som tobak.

Grattis, uppenbarligen kan du inte skilja mellan bildligt och bokstavligt. Pinsamt.

tobias:

ja för dom vinner ju väldigt mkt på att tipsa om gratis produkter!

Tror du på fullt allvar att folk sitter och skriver samt uppdaterar gratis antivirus på sin fritid helt utan ersättning, bara för att de råkar vara snälla? Herregud...

tobias:

och dom personerna jag syftar på jobbar inte på nått utav dom företagen som tillverkar säkerhetsprodukter vad jag vet utan jobbar med allmän it-säkerhet och driver egen hemsida om det.

Det här ska bli roligt, länk plz!


   
SvaraCitera

Speltidning:

Du måste ta bort win32.

varför håller du på o säger såna saker för det är så onödigt fortsätter du sådär o hon lyssnar så kommer hon absolut bli tvungen o formatera.

hmm jag har problem med det här för jag har flera ggr varit med om att virus program inte kan ta bort virus och att datorn blivit seg även om virus programmet säger att det är borta.

har använt väldigt många olika gratis program men inte många klarade av att ta bort ett virus helt. det bästa av dom var faktiskt comodos gratis grejer


   
SvaraCitera

borderline:

varför håller du på o säger såna saker för det är så onödigt fortsätter du sådär o hon lyssnar så kommer hon absolut bli tvungen o formatera.

Image

Dold text: Tycker Avast är bra.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera