Aviseringar
Rensa alla

Snälla hjälp!!! Har världens dilemma!!!


Ämnesstartare

Hej! Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med.
Jag träffade min nuvarande flickvän för 8 månader sen, allt har varit bra och så men jag har ett stort problem som dykt upp som jag måste besluta om vi ska fortsätta vara tillsammans eller inte!

Jag är en väldigt konservativ kille, har haft ett förhållande innan och bara legat med henne, har haft massor med chanser men jag ser ingen vits att ligga med olika främmande människor för sexet skull.

Hon förklarade till mig att hon var samma sak om att hon haft 3 förhållanden tidigare(som hon haft sex med) o kysst kanske 1 person utöver det. De var hårt för mig att svälja det, jag valde att fortsätta ändå fastän de kändes hur jobbigt som helst. Men problemet nu är att jag efter 8 månader fått ny information som förstör bilden av henne. Nu när jag är hur kär som helst!

Vi berättade om våra tidigare förhållanden vilka vi varit med och allt, men tydligen stämmer inte hennes story! Jag har fått reda på att hon typ legat med 1 annan kille till och strulat runt med 4-5 andra killar(om det nu inte finns mer). OBS! Jag förklarade tydligt för henne sen början ja vill att alla kort ska framme för att ja vill inte få nya grejer mitt i förhållandet hon svor på allt att de var allt, men nu får man reda på att de inte var så!
De är inte allt. Hon var tillsammans med en kille i 4 år som heter Micke, hon säger att han behandlade henne skit dåligt o var otrogen mot henne, de fick hon reda på efter förhållandet. Men under förhållandet, när det hade gått 2 år med honom så känner hon en magkänsla som säger att han är otrogen men hon vet inte o har inga bevis. De hon gör är att hon blir otrogen mot honom utan bevis, med 2 andra killar som hon strular med och som hon runkar av! Och när jag säger de till henne att hon är äcklig o har varit otrogen, hon säger att hon inte känner att det är otrohet och att han förtjäna allt för att han behandlade henne dåligt. Hon säger att ja dömer henne! Snälla hjälp mig är ja dömmande? Eller är hon verkligen äcklig person! Jag menar hon kunde vara med 2 andra killar, sen gå till Micke som hon är tillsammans med på en o samma dag, baserat på hennes magkänsla!

Hon säger att anledningen till att hon ljög hela tiden var att hon visste att om hon berättade o var ärlig från början hade ja aldrig varit tillsammans med henne. RIKTIGT EGO! Hon säger att hon älskade mig för mycket för att tala sanningen. Jag fick reda på sanningen genom att jag kolla på hennes Facebook annars hade denna information aldrig kommit fram! De kommer fram nya grejer varje dag känns de som, nya lögner hela tiden o hon skyddar sig med att säga ja älska dig för mycket för att säga de till dig. Hade jag sagt de hade du gjort slut med mig!

De som är jobbigt är att hon har varit otrogen, en lös tjej, men jag älskar henne som fan nu, jag vet inte vad ja ska göra. SNÄLLA HJÄLP!!! De ja känner är att hon kan lika gärna kan ha en magkänsla om mig med att vara otrogen, då ska hon gå vara med andra killar eller?! Jag litar inte på henne, men älskar henne, hon har ljugit för mig, jag känner mig utnyttjad. Vad ska jag göra, är jag ologisk?


   
Citera

Ett förhållande bygger ju på tillit. Så om du inte känner att du kan lita på henne borde ni inte vara tillsammans.

Om du vill försöka styra upp allting så prata med henne, var helt ärlig. Känner du att du kan glömma allt det där dåliga och gå vidare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om all den information du fått fram om henne stämmer så har ju hon varit helt oärlig. även fast du pointerat att du vill veta allt så har hon dolt en massa. är hon kär i dig?

jag förstår om du börjar bli orolig av att hon ska tro samma sak som hon gjorde med den här micke om dig o att hon kommer börja hålla på med andra igen. jag tycker du ska prata med henne ordentligt o se hur hon ser på saken. om du älskar henne så kanske du behöver tänka ifred några dagar o bestämma dig för om du accepterar detta som hänt eller om du faktiskt ska gå vidare. du känner ju henne o jag tror man märker om hon verkligen älskar dig. för om hon gör det så försöker hon fixa detta o verkligen be om ursäkt osv, om hon inte gör det ....ne då kanske hon inte var den du trodde...<3

hoppas det löser sig iaf, kram!<3


   
SvaraCitera

kerlon86:

Och när jag säger de till henne att hon är äcklig o har varit otrogen

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte om jag kommer att kunna glömma, de kommer lixom med tiden! All den informationen stämde, hon erkänner allt nu till slut när hon vet att jag sagt att jag fundera starkt på att göra slut. Hon är rätt förstörd, men de ska inte påverka mig, de hennes val som hon gjorde. De som stör mig är att hon visste att jag aldrig varit med henne sen första början om hon hade varit ärlig. Hon va ego och tänkte på sig själv, o nu när jag är kär är allting så mycket svårare!


   
SvaraCitera

kerlon86:

Jag litar inte på henne, men älskar henne, hon har ljugit för mig, jag känner mig utnyttjad. Vad ska jag göra

jag tycker att du borde prata med henne. om du älskar henne och vill vara med henne. men jag kan förstå att du känner dig utnytjad. men prata med henne det är nnog bäst. känner du efter åt att du fortfarande inte kan lita på henne tycker jag inte att ni borde vara i lag. det blir svårt att vara med nån om man hela tiden måste vara på helspän för att kunna uppfata minsta sak hon gör och säger.


   
SvaraCitera

Men du, kärlek är inte alltid underbart. Ibland får man prioritera. Vad är viktigast för dig?

Även fast hon har gjort dåliga saker i det förflutna, så är hon fortfarande tjejen som du älskar. Tycker du att det är en bra idé att göra slut så gör det, men då är det kanske för sent att gå tillbaka. Vet du inte vad du vill så ta en paus ett tag så kanske bitarna faller på plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon säger att hon inte är samma person, att hon har ändrats och att de hon gjort var riktigt dumt. Men hur ska man kunna lita på de lixom. Nu är bollen i mina händer, jag önska hon hade varit otrogen istället då hade det inte varit svårt o göra slut. Men när de är henne förflutna så känns de annorlunda. Hon tycker att jag dömer henne, men vem skulle inte göra de? Kan man säga vem hon är som person genom hennes handlingar i det förflutna?


   
SvaraCitera

Lämna det bakomflutna före dig.


   
SvaraCitera

Detta är inget dilemma. Detta är helt vanligt mänskligt beteende, och om man är mogen nog till att acceptera att folk gör misstag så släpper man det.

Jag förstår att du känner att du vill vara hennes "enda" kille, men varför vill du det? Jo, för att det är en instinkt. Men du är inget simpelt djur, så du kan styra över din instinkt och välja att se det hela ur ett vuxet perspektiv.

Så, din tjej har varit lite slampig under en period av sitt liv, en period där hon förmodligen mådde väldigt dåligt. Och hur längesen var detta, tre år, fyra? Om hon verkligen älskar dig så kommer hon ju inte göra så mot dig, och varför skulle då det hon gjort förr spela någon roll?

Och med tanke på hur du reagerade på att hon varit tillsammans med tre killar förut:

kerlon86:

De var hårt för mig att svälja det, jag valde att fortsätta ändå fastän de kändes hur jobbigt som helst.

Så verkar det faktiskt som att hon hade rätt. Tror du själv på att du skulle blivit tillsammans med henne om hon sagt sanningen? Tror du att du varit mogen nog för att höra sanningen? Att folk inte är perfekta små änglar som håller sin oskuld tills hon hittar sin drömprins och aldrig gör fel och mår så himla bra att hon alltid har full kontroll över vad hon själv gör.

Men nej, det skulle du inte. Du skulle tänkt "vilken hora hon är" och förmodligen slutat umgås med henne. Jag kan ju såklart inte veta detta eftersom att jag inte känner dig, och jag baserar detta bara på att du verkade tycka som om att fyra killar var en stor siffra vad gäller sex.

Om hon är så underbar som du verkar tycka att hon är så ska inte detta spela någon roll. Hon är ju din nu, och sålänge du inte får henne att må dåligt (som hennes förra pojkvän gjorde) så behöver du inte vara rädd för att hon är otrogen.

Så låt henne ha gjort misstag, och låt henne att ha levt ett liv (för seriöst, fyra killar? jag vet många tjejer som haft sex med fyra killar innan sin artonårsdag, och också många tjejer som haft sex med fyra killar på samma år). Din tjej verkar vara en schysst och vanlig fin tjej, och det enda felet är att du överreagerar för att din syn på tjejer är naiv.

Så ring din tjej och säg att du älskar henne nu.

kerlon86:

Hon va ego och tänkte på sig själv, o nu när jag är kär är allting så mycket svårare!

Hon tänkte väl för fan inte på sig själv, hon tänkte väl på er.


   
SvaraCitera

Människor förändras väldigt fort, varje liten händelse bidrar till en stor förändring på lång sikt. Mycket handlar om vilka människor man umgås med, människor är som kameleonter. Om du älskar henne så måste du kunna lita på hennes ord, annars har du ingenting där att hämta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawn, det stora handlar inte om att hon har varit med 4 killar. Det som är big deal är att hon har ljugit för mig hela jävla tiden om det, när hon vet hur viktigt de är för mig. Jag menar hon rättfärdigar sin otrohet, för att hon mådde dåligt o trodde att han var otrogen.


   
SvaraCitera

kerlon86:

Jag menar hon rättfärdigar sin otrohet, för att hon mådde dåligt o trodde att han var otrogen.

Och han var väl otrogen också? Och behandlade henne som skit?

Enligt mig så ser jag inget fel i att söka bekräftelse om man inte får det av sin partner. Det kanske låter lite mekaniskt, men det är faktiskt partnerns skyldighet att ge den sexuella uppmärksamhet som behövs till sin partner. Om en tjej är otrogen på grund av den anledningen så får man faktiskt skylla sig själv.

kerlon86:

Mawn, det stora handlar inte om att hon har varit med 4 killar. Det som är big deal är att hon har ljugit för mig hela jävla tiden om det, när hon vet hur viktigt de är för mig.

Hon kan väl inte hjälpa att du är så barnslig att hon måste ljuga för att inte du ska flippa och säga att hon är äcklig. Hur fan tror du det känns att höra sin pojkvän säga att man är äcklig för något man gjort för flera år sedan och redan haft flera års ångest för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Och han var väl otrogen också? Och behandlade henne som skit?

Måste man betala med samma mynt bara för att man har trott att han var otrogen? Tänk om han inte hade varit otrogen, vad hade hänt då.. Och jag har aldrig sagt att de va pga sexuella uppmärksamheten hon var otrogen, utan de var mer en bekräftelse på att hon var en tjej som var värd bättre, enligt henne! Men ska man då hålla på med 2 andra bara för det?

Mawns:

hon måste ljuga för att inte du ska flippa och säga att hon är äcklig.

Du måste ändå förstå att de handlar inte om barnslighet, de är mina värderingar o principer. Om hon lurar mig genom att säga en sak för att bli tillsammans med mig, är inte det fel?


   
SvaraCitera
mynona

kerlon86:

Jag är en väldigt konservativ kille, har haft ett förhållande innan och bara legat med henne, har haft massor med chanser men jag ser ingen vits att ligga med olika främmande människor för sexet skull.

Du har rätt att göra som du vill med din kropp, men det gäller också andra. Om du vill ha respekt för dina principer måste du också respektera andras.

kerlon86:

Hon förklarade till mig att hon var samma sak om att hon haft 3 förhållanden tidigare(som hon haft sex med) o kysst kanske 1 person utöver det. De var hårt för mig att svälja det, jag valde att fortsätta ändå fastän de kändes hur jobbigt som helst.

Hårt för dig att svälja? Skulle hon ha varit oskuld menar du? Det låter nästan som om du förväntade dig mer av henne än av dig själv. Det låter nästan som om du väntade dig att hon skulle vara oskuld bara för att hon är tjej, medan du inte var det, och i så fall var du inte rättvis. Vad är orsaken till den här sexualsynen? Har du dåligt självförtroende? I så fall så får du tänka på att orsaken till att hon ljög är ett bevis på att hon älskade dig.

kerlon86:

Vi berättade om våra tidigare förhållanden vilka vi varit med och allt, men tydligen stämmer inte hennes story!

Visst är det hårt att ta emot en lögn, men kan du förebrå henne? Hon ljög för kärleks skull. för att hon älskade dig och du älskade henne. Vad är viktigast: kärleken eller hur många gånger hon har haft sex? Om man verkligen tycker att det är viktigare hur många gånger man har sex än att man älskar varandra så är man mycket omogen.

kerlon86:

under förhållandet, när det hade gått 2 år med honom så känner hon en magkänsla som säger att han är otrogen men hon vet inte o har inga bevis. De hon gör är att hon blir otrogen mot honom utan bevis

Visst var det förhastat av henne att ge igen utan bevis, det är sant. Men det visade sig ju att hennes instinkt hade rätt: han var otrogen. Och hon hade ett gott skäl till varför hon gjorde som hon gjorde.

kerlon86:

Och när jag säger de till henne att hon är äcklig o har varit otrogen

Äcklig? Hon trodde att han var otrogen, och det var han tydligen också. Därmed var det okej att hon var detsamma. Det är rättvisa.

kerlon86:

han förtjäna allt för att han behandlade henne dåligt

Tycker du inte att han gjorde det då? Han var otrogen, då har hon rätt att göra detsamma.

kerlon86:

Hon säger att ja dömer henne!

Det gör du också. Tycker inte du det?

kerlon86:

Snälla hjälp mig är ja dömmande?

Ja, det är du.

kerlon86:

Eller är hon verkligen äcklig person!

Nej, hon är inte äcklig. Hon har en annan sexualsyn än du, och om du vill att hon ska respektera din måste du respektera hennes. Hon var otrogen av ett gott skäl.

kerlon86:

Jag menar hon kunde vara med 2 andra killar, sen gå till Micke som hon är tillsammans med på en o samma dag, baserat på hennes magkänsla!

Som sagt: det var förhastat att vara otrogen utan bevis, ja, men det visade sig ju att det stämde, och hennes skäl var goda.

kerlon86:

Hon säger att anledningen till att hon ljög hela tiden var att hon visste att om hon berättade o var ärlig från början hade ja aldrig varit tillsammans med henne.

Ja, och hon hade ju rätt, eller hur? Hon ljög för att hon älskade dig. Det bör vara ett bättre bevis för hennes kärlek än vem hon har sex med. Du var tydligen för omogen att höra sanningen. för det är omoget att tycka att det är viktigare hur många en person har sex med än om man älskar varandra eller inte.

kerlon86:

RIKTIGT EGO!

Nej, det är du som var ego. Ska man bli ihop med någon så ska man göra det för att man älskar varandra, inte för att den andra har legat med färre personer än en själv.

kerlon86:

Hon säger att hon älskade mig för mycket för att tala sanningen.

Ja, där ser du. Och hon hade ju rätt. Det är ett bättre bevis för hennes kärlek än att hon varit oskuld tills du träffade henne, något du själv inte var heller.

kerlon86:

De som är jobbigt är att hon har varit otrogen, en lös tjej,

"Lös tjej"? Vad är det för uttryck? Vad är en lös tjej? Alla har rätt att ha sex med hur många dom vill utan att andra har rätt att tycka att dom är sämre människor. det är ingen skillnad om man är tjej eller kille. och hennes kille var också otrogen. Vad är det för skillnad?

kerlon86:

De ja känner är att hon kan lika gärna kan ha en magkänsla om mig med att vara otrogen

Visst, det kan jag förstå. Men hennes magkänsla stämde ju förra gången; man får inte magkänslor om saker som inte stämmer. Instinkten stämmer oftast, och det gjorde den ju för henne. Och hon vet att en person med din sexualsyn inte är otrogen. Var en bra partner så är hon inte otrogen. Annars förtjänar du att hon är det i alla fall.

kerlon86:

Jag litar inte på henne, men älskar henne, hon har ljugit för mig, jag känner mig utnyttjad. Vad ska jag göra, är jag ologisk?

Det var ditt eget fel att hon ljög, eftersom hon kände till dina åsikter. Och hon ljög för att hon älskade dig, så varför tvivlar du på det? Du är inte ett dugg ologisk som fortfarande älskar henne: det viktiga inom kärlek är om man älskar varandra, inte hur många man har legat med.


   
SvaraCitera