Aviseringar
Rensa alla

SNÄLLA HJÄLP MED SKOLUPPGIFT!


Ämnesstartare

Jag behöver AKUT HJÄLP. Om två dagar ska jag hålla tacktal (något som jag absolut hatar) framför klassen, OCH JAG HAR KNAPPT BÖRJAT. Varför? Eftersom att svenska suger, jag hatar och jag suger på att skriva noveller, tal och allt sånt!
Kan någon hjälpa mig med talet? Bara tips, och sånt skulle hjälpa mig enormt mycket!
Det sämsta med detta är att man ska skriva vad man ska göra inom parantes, och vad fan ska man egentligen göra medans man tackar? Idiotlärare. Inte heller får jag redovisa framför bara min kompis heller. Fyfan! Hela vår grupp hade scensckräck förra gången vi höll tal förhelvete, måste dom tortera oss såhär?

INLEDNING:''18 års tal.
(Alla sitter ner och äter och för att få deras uppmärksamhet ska jag ställa mig upp, alla har redan blivit informerade om att jag ska hålla ett tal innan)

-Jag ska hålla ett tal för min lillasyster som fyller 18 år idag. (Vänder mig mot min lillasyster)
''


   
Citera
Ämnesstartare

liten fortsättning...
''Min lillasyster har alltid stöttat mig och varit där för mig. Vi har gjort en massa olika grejer tillsammans men det har även funnits lite tråkigare stunder då vi har bråkat, men då kommer vi alltid snabbt över det. ''


   
SvaraCitera

Ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt detta jag har skrivit nu tar ca. 19 sekunder att berätta. Talet ska vara runt 5 min. långt. HJÄLP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Ne

TYST. 🙁

Mer jag har skrivit: -Jag ska hålla ett tal för min lillasyster som fyller 18 år idag. (Vänder mig mot min lillasyster)
Denna dagen kommer bli den mest minnesvärda dagen i ditt liv, din 18:de födelsedag. Jag hoppas att du tänker tillbaka på denna dagen i framtiden och minns dina vänner och släktingar som har kommit hit bara för din skull.

När du var yngre var du alltid glad och positiv och idag är du fortfarande lika glad och positiv och jag hoppas att du kommer fortsätta vara det ända tills du blir äldre.
Du har alltid stöttat mig och varit där för mig. Vi har gjort en massa olika grejer tillsammans men det har även funnits lite tråkigare stunder då vi har bråkat över dumma små grejer, men vi kommer alltid snabbt över det.


   
SvaraCitera

Använd stödpunkter och tala fritt istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Använd stödpunkter och tala fritt istället

Smart....men då kommer jag säkert tappa bort mig 🙁


   
SvaraCitera