Aviseringar
Rensa alla

Snälla hjälp mej!!


Ämnesstartare

hoppas någon här nå bra tips till mej för behöver verkligen hjälp!

Hur vet man hon man har någon ätstörning/anorexia,folk frågar hela tiden om jag har de men vet inte vad ja ska svara för vill inte riktigt att folk ska veta nått eftersom jag inte vet helt säkert om ja har de eller inte[shake],några tips på hur man vet om man har de el ej? vågar inte gå till bup el nån ätstörningsklenik. Hoppas nån gan de nå bra tips tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

lillaameej:

folk frågar hela tiden om jag har de men vet inte vad ja ska svara

Så du menar att du är smal? Det betyder inte att du har ätstörningar.

Tänker du mycket på mat och går det ut över ditt liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neej ja vet att bara för man är smal så är inte de = ätstörningMan kan väl säga att det ända mitt liv kretsar kring nu är vad jag äter och hur myckt ,är verkligen as rädd för att gå upp i vikt:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök hjälp då innan det blir värre. Det är ju enklare nu än senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaameej:

kan väl säga att det ända mitt liv kretsar kring nu är vad jag äter och hur myckt ,är verkligen as rädd för att gå upp i vikt:(

Du har en ätstörning, sad enough.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Sök hjälp då innan det blir värre. Det är ju enklare nu än senare.

Ja men problemet är ju att ja inte vågar söka hjälp...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Du har en ätstörning, sad enough..

Nått förslag vad ja ska göra åt de? ,säg inte börja ät bara ,ge nå bättre förslag så ja kmr en bit på vägen för kan inte börja äta direkt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaameej:

Ja men problemet är ju att ja inte vågar söka hjälp...

Lös det problemet då. Vad är det som får dig att inte våga söka hjälp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Lös det problemet då. Vad är det som får dig att inte våga söka hjälp?

Vill inte att mina föräldrar ska lägga sig i de här vill lösa de på egen hand utan att dom bli inblandade men vet inte hur de ska funka[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaameej:

Vill inte att mina föräldrar ska lägga sig i de här vill lösa de på egen hand utan att dom bli inblandade men vet inte hur de ska funka

De kommer inte funka, tyvärr. Gå till din skolkurator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaameej:

ge nå bättre förslag så ja kmr en bit på vägen för kan inte börja äta direkt..

Att faktiskt förändra beteendet är rätt grundläggande för att komma någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaameej:

Nått förslag vad ja ska göra åt de? ,säg inte börja ät bara ,ge nå bättre förslag så ja kmr en bit på vägen för kan inte börja äta direkt..

Det tänkte jag inte heller, vet hur svårt det är. [wink]

Problemet är att det har gått så långt att hela ditt liv kretsar runt mat och ditt utseende/beteende gör att folk direkt kopplar till ätstörning.

Det är lite väl långt för att du ska klara att ta dig ur det själv, även om du säkert tror att du kan klara det. We all do.. [tard]

Du borde söka hjälp helt enkelt. Ifall du har en bra relation med dina föräldrar kan det vara ett tips att prata med dem, annars kan du gå till kuratorn eller direkt till ungdomsmottagningen.

Jag är ledsen för ett tråkigt svar men det finns helt enkelt inte så himla många alternativ. Hade det varit lätt hade inte behandlingshem funnits.
I slutändan går i princip all behandling ut på "ät mer" + psykologsamtal/behandling.

Vill du ändå försöka själv så är det bara att skicka ett pm så kan jag länka till hyfsat anpassade matlistor eller svara på enkla frågor om hur kroppen grundläggande fungerar, men jag tror inte att du kommer någonstans själv. Det är för svårt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

De kommer inte funka, tyvärr. Gå till din skolkurator.

Vi har ingen kurator på skolan har redan frågat om de[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Det tänkte jag inte heller, vet hur svårt det är.

Är jätte glad att du iaf försöker hjälpa o ge förslag[smile],
Har inte jätte bra relation när de gäller mina föräldrar, eller iaf inte när de gäller mina olika problem ,annars är de väl rätt bra mellan oss men inte mina problem för de tycker ja inte dom ska lägga sej i vene vrf men tycker bara inte de...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaameej:

Vi har ingen kurator på skolan har redan frågat om de

skolsköterska då.


   
SvaraCitera