Aviseringar
Rensa alla

snälla, hjälp mig...


Ämnesstartare

För två och en halv månad sen träffade jag en underbar tjej, som händelsevis råkade vara bästa vän till min bästa väns tjej. Jag fick snart veta av honom att hon gillade mig också, och plötsligt var livet underbart.

Detta var en vecka innan skolavslutningen.

Hon åkte först på resa fram tills skolavslutningen, sen tre dagar efter avslutningen åkte hon på konfaläger. Två dagar efter att hon kom hem åkte jag på resa i tre veckor, och återigen tre dagar efter att jag kom tillbaks åkte även hon iväg för tre veckor.

Efter ett helvete av nedslag och väntan möttes vi igen förra lördagen. Först på stranden under dagen, och sen på stranden igen på kvällen. Det var ganska spänt där vi satt 7-8 stycken och eldade. Jag, som tyvärr är helt inkompetent gällande känslor och tjejer, visste inte riktigt hur jag skulle bete mig, och vågade inte göra så mycket alls. Till slut lyckades ändå min polare få mig att ge henne en kindpuss innan jag var tvungen att sticka.

Ett par dagar senare smsade vi lite, och hon undrade om vi skulle mötas alla fyra (hon, jag min vän och hans tjej), och så gjorde vi. Och visst, det var trevligt och så, men ingenting alls mellan oss hände, och höjdpunkten var en kram hon fick när vi bröt upp.

Fredagen den trettonde, nu jäklar tänkte jag. Grillning till kvällen, med runt 10 pers, och detta var nog den värsta kvällen hittills. Vi snackade nästan inte på hela kvällen, även om blickarna möttes ett antal gånger...

Nu sitter jag här och undrar vad i helvete det är jag håller på med. Som sagt, jag är helt oerfaren gällande detta, har aldrig haft nån tjej, aldrig gillat nån förut. Vad ska jag göra?! Hoppas att vi möts såhär igen, och tvinga mig själv att gå ett steg längre, ringa henne och fråga omm vi ska träffas eller nåt (risk för fatalt magplask med denna planen), snacka med helle om alltihop, eller vad? Jag känner mig helt lost när nånting e på gång, och vet inte hur jag ska gå vidare, om jag inte snart bränt upp min chans...

Värt att notera är att om vi smsar är det alltid jag som startar det nu, till skillnad från i början...


   
Citera

om inte din kompis ljög så är det bara att köra på, för hon är säkert lika nervös som du. kör en berghagen


   
SvaraCitera

Har du inte redan skapat trådar om detta :s


   
SvaraCitera

Maxloser:

hon är säkert lika nervös som du

as he said[y]

Fender_meddle94:

Vad ska jag göra?!

Fråga om ni ska träffas, bara ni två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shit, var ganska tagen av stundens sjukt taqskiga kväll, lät rätt desperat där uppe ;P

Om man nu skulle mötas bara vi två, nån som har nåt tips på va man skulle kunna göra? Film hemma eller ute på stan, eller vah?


   
SvaraCitera

Fender_meddle94:

Om man nu skulle mötas bara vi två, nån som har nåt tips på va man skulle kunna göra? Film hemma eller ute på stan, eller vah?

Vad som helst, bara ni är ensamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade sett en film hemma,,, tycker det e mysigare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon är nog lika mkt närvös som dig, och tänk såhär nästa gång ni ska ses : min kompis har sagt att hon gillar mig, jag har chansen nu att visa henne att jag gillar henne tillbaka. Jag måste ta chansen nu annars är det kanske försent..''.

Jag kan även säga att nästan alla tjejer vill ha mer uppmärksamhet av killen, dom vill att killen ska ''jaga'' än, vill att killen ska kämpa för än. Även om hon leker dryg så ska du försöka få henne att skratta för du har ju ett stort bevis på att hon faktiskt gillar dig om det är sant deet som din vän sa till dig. Va inte blyg, tänkt inte för mkt, kör bara!
Lycka till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i came


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för ditt svar annelis 😀

Har haft det du skrev i tankarna (nåt liknande i alla fall), men hur tar man steget från att få tjejen att skratta, och till att få henne "nära"? vet att jag måste köra på, men nåt tar emot :/
tex ikväll, precis i slutet av kvällen satt vi bredvid varandra i sanden och vågade knappt säga nåt nån av oss... sen stack alla hem och chansen var borta, liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk inte att du måste få henne att skratta, va liksom dig själv. prata bara normalt som du skulle göra med din vän tillexempel. Vad hon har gjort idag, vad hon gillar för musik, hur länge hon och din kompis tjej känt varandra. bara allmänt sådär. Vet att det kan kännas lite pinsamt och jobbigt i början att börja snacka och sånt, men ta ett ljupt andetag och slappna av och bara va dig själv så kommer det gå bra. Man blir oftast vänner först innan man går över tíll ett förhållande. Hon menade säkert till din kompis att hon var intresserad av dig , så låt henne lära känna dig hur du är. Eller ni kansek redan känner varandra ? Hur gamal är du? det är lättare att vera hur tjejer tänker när man vet vilken ålder man är i 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 16, hon 15, och nej, vi känner varandra knappt alls. Det e ju det som gör allt lite knepigt, hade vart bättre om vi hunnit träffas några gånger innan vi fick veta vilka känslor som fanns inblandade ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, men börja framför allt med att snacka med henne bara normalt. Och även om ni ses måste ni inte strula och sånt . Ni kan liksom umgås. sen när ni väl har lärt känna varandra och kanske nåndag är med varandra själva och kanske ska säga hejdå kan du krama henne och sen sakta närma dig och ge henne en kyss långsamt så attt hon inte blir cockad haha. Om ni festar mkt och sånt så kan ni ju dricka tillsammmans, då vågar man mer, och då kan det leda till att hon berättar massa saker vad hon kännner för dig och så. Eller fast ne kanske inte så bra tips att dricka, haha. men va dig själv och tänk inte för mkt. Ett väldigt bra tips är om ni är med varandra som idag när ni satt och grillade och hon satt breve dig så är det en jätte bra chans att typ hålla henne på axeln och först fråga, äre bra med dig ? . så svarar hon säkert jadå. och sen då kan du även lägga till '' bara så du vet så vill jag lära känna dig mer, jag är intresserad av dig, du verkar fin''.. det är ett hett tips 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, ska försöka med de nästa gång nåt liknande händer ;D
Fantastiska tack för dina svar annelis, de är till stor hjälp ^^


   
SvaraCitera

Fan drack ni ingen alkohol vid grillningen? Då hade det hänt grejer


   
SvaraCitera