Aviseringar
Rensa alla

snälla hjälp mig att gå ner i vikt..


Ämnesstartare

NiklasW:

Ojj läste fel, sorry! 48 låter ju ändå inte som allt för lite, men visst. 50 kanske är ett bättre mål. 

 

NiklasW:

Ojj läste fel, sorry! 48 låter ju ändå inte som allt för lite, men visst. 50 kanske är ett bättre mål. 

så ni menar alltså att jag borde träna fast jag inte orkar? Om man tränar kan man såklart äta lite mer men problemet är att ingen är villig att träna med mig & de gånger jag har sprungit utomhus i slingor/vid stranden så har det alltid varit personer, oftast utlänska killar skriker saker som ¨stanna¨ när jag inte gör detta så springer dem efter mig.. Sedan så gillar jag inte att springa på gym (på rullband) ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Afik:
Vad sägs om att jobba på självkänslan? :/

Jag hade bra självkänsla innan, jag vet att jag fortfarande har det ibland för jag är nöjd med mitt ansikte & jag vet att jag är normaviktig, men jag vill bli smal. Inte normal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chesaskiaxoxo:

så ni menar alltså att jag borde träna fast jag inte orkar? Om man tränar kan man såklart äta lite mer men problemet är att ingen är villig att träna med mig & de gånger jag har sprungit utomhus i slingor/vid stranden så har det alltid varit personer, oftast utlänska killar skriker saker som ¨stanna¨ när jag inte gör detta så springer dem efter mig.. Sedan så gillar jag inte att springa på gym (på rullband) ..

Du måste träna för att gå ner i vikt alternativt äta mindre. Du gör av med kalorier när du tränar, du får kalorier av att äta. Tappar du kalorier tappar du vikt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Du måste träna för att gå ner i vikt alternativt äta mindre. Du gör av med kalorier när du tränar, du får kalorier av att äta. Tappar du kalorier tappar du vikt. 

tack för tipset! har kommit på en bra plan. Träna, äta nyttigt - tappa vikt på ett hälsosamt sätt


   
SvaraCitera

chesaskiaxoxo:

så ni menar alltså att jag borde träna fast jag inte orkar? Om man tränar kan man såklart äta lite mer men problemet är att ingen är villig att träna med mig & de gånger jag har sprungit utomhus i slingor/vid stranden så har det alltid varit personer, oftast utlänska killar skriker saker som ¨stanna¨ när jag inte gör detta så springer dem efter mig.. Sedan så gillar jag inte att springa på gym (på rullband) ..

Träna är alternativet som finns, att svälta sig är inte hälsosamt alls och det slutar ofta med en ätstörning eller att man går upp all vikt man gått ner igen. Prata med en PT eller kostrådgivare som kan hjälpa dig att komma igång med kostschema och sen tips på träning. De kommer anpassa träningen till sådant som du tycker om. Tycker du inte om att gå ut och gå så kanske du hellre går med i en dansgrupp och dansar flera gånger i veckan etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deviance:

Träna är alternativet som finns, att svälta sig är inte hälsosamt alls och det slutar ofta med en ätstörning eller att man går upp all vikt man gått ner igen. Prata med en PT eller kostrådgivare som kan hjälpa dig att komma igång med kostschema och sen tips på träning. De kommer anpassa träningen till sådant som du tycker om. Tycker du inte om att gå ut och gå så kanske du hellre går med i en dansgrupp och dansar flera gånger i veckan etc.

tack för hjälpten, uppskattar det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har själv taggat tråden med "anorexia" men söker ändå efter tips på att gå ned


   
SvaraCitera

chesaskiaxoxo:

tack för hjälpten, uppskattar det!

Lycka till!


   
SvaraCitera

Tänk annas på va du äter. Ät mindre potatis ris å pasta för de innehåller mkt kalorier. Gör själv de å de funkar rättså bra


   
SvaraCitera

chesaskiaxoxo:
Jag hatar min kropp, & jag lovar er. Jag skriver inte detta för uppmärksamhet, utan för att jag behöver hjälp.. Jag vill gå ner till ca 48 kg, är (165 cm & tänker ej säga min vikt ..) jag har haft många perioder då jag provat att inte äta under flera dagar. Men det slutar alltid med att jag börjar äta igen, jag vill så himla gärna bli smalare, men jag orkar inte träna.. Jag vet att det är för att jag inte äter men jag vill inte börja äta mer, för jag vill fortsätta att tappa vikt. Jag vill vara lika smal som alla andra, för jag vill vara nöjd med mig själv..
så min fråga är, hur kan man gå ner i vikt utan att behöva spy/ta laxeringsmedel/svälta sig själv eller träna. Eller är det dem enda sätten? för jag äter redan nyttigt.

ät lite kalorier..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som funkar mest är att man ska äta ca 6 gånger om dagen fast i små portioner och med jämna mellanrum (4 eller 5 gånger går också. beror lite på.), sedan så ska man också motionera iallafall några gånger i veckan! Och svälta sig själv funkar ju absolut inte, då går man upp istället.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden låst. TS behöver hjälp med att ta kontroll över självkänslan, inte vikten. chesaskiaxoxo, du får gärna ta kontakt med mig via PM om du behöver prata med någon om funderingar kring kroppen. Jag är själv en friskförklarad anorektiker.


   
SvaraCitera