Aviseringar
Rensa alla

Snälla hjälp mig!!!!


Ämnesstartare

Hej, jag har ett väldigt stort problem. För ungefär 1 år sen började min mamma jobba på min skola, när hon först skulle börja så var jag faktiskt inte jätteledsen över det, tro det eller ej. Men sen när hon började blev jag mycket mer upprörd över det.  ASSÅ VILKEN NORMAL MÄNNISKA VILL HA SIN MAMMA PÅ SIN SKOLA???? Hon har jobbat i ett år på min skola ungefär, men jag vill verkligen inte att hon ska jobba där när jag går mitt sista år(9an) det enda jag vill är att ha en normal högstadietid, snälla hjälp mig. Har sagt att jag vill att hon ska sluta men det hjälper fan inte, hon vägrar. Plus hon tror inte jag tycker om henne när jag säger att jag vill att hon ska sluta. Men det är ju inte så det är, vill bara vara en normal tonåring, vad ska jag göra?? Har oroat mig över detta HELA sommaren.


   
Citera
Ämnesetiketter

Låter som om att hon inte ens är lärare i din klass, vad spelar det då för roll? Kanske viktigare att få mat på bordet och betala hyra än att tillfredställa dig på varje möjliga sätt.


   
SvaraCitera

Varför stör du dig på det? Det är ju ändå hennes jobb. Jag känner folk som har en förälder på skolan och det är liksom inte onormalt. Kanske lite obekvämt men tänk istället att du kan känna dig extra trygg nu. 🙂 kraaaam 


   
SvaraCitera

Äh ni behöver ju inte prata med varandra.  Flera har sina föräldrar som lärare och det funkar.
Jobb behöver hon för att du ska få mat och allt du behöver


   
SvaraCitera

Tjenare, jo minns att jag hade nårra polare i skolan med föräldrar som hade skolan som arbetsplats men det funkade göörbra. Skolan "får / ska" inte få ha föräldrar som lärare till sina barn om det är möjligt att få någon annan att vara lärare för barnet.


   
SvaraCitera
Muffin

Tala om för henne att du inte vill prata om något personligt och sådant som rör familjen eller på annat sätt avviker från en typisk relation mellan lärare och elev när ni är i skolan. Samt att skolan inte ska tas med hem (tycker jag). Jag har haft föräldrar som jobbat på min skola och det var enbart positivt för mig. Det är möjligt att uppnå en normal relation som med vilken annan lärare som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svaren! Känns faktiskt bättre nu, kanske inte är så farligt som jag trodde.


   
SvaraCitera
Vince

Du, många andra har väl mammor som beter sig på liknande sätt hemma. De vet ju om hur det är, så de vet att det är normalt att man kan känna sig något obekväm i din situation.

Tänk om ingen betedde sig olika inför olika personer såsom mamma eller klasskamrater... hur skulle världen då se ut?


   
SvaraCitera