Aviseringar
Rensa alla

Snälla hjälp mig! Vad ska jag välja??? Kusin eller kompisar??


Ämnesstartare

Ja, nu är det alltså jullov och jag har ett jobbigt problem. Jag har skolarbete att göra fram till nyår då min farbror kommer över. De övriga dagarna 2- 7 januari har jag då ett val(skolan börjar den åttonde). Antingen kan jag åka till min skitbra kompis/ kusin och hennes kille i Stockholm och ha kul där eller vara med kompisar hemma. Det låter så enkelt men det är det inte. Detta beror på att dessa kompisarna är väldigt upptagna normalt, de har oftast inte tid att hänga för att de hänger med sina andra kompisar eller plugga (de går naturvetenskapliga linjen [shake] 🙁 ) och jag, med sällan mycket läxor(samhällsvetenskaplig linje), har ganska få kompisar och mycket fritid har nu äntligen "bestämt" med dem. Vi ska alltså vara på jullovet. Men grejen är att de ville inte bestämma något datum för att de vet inte om saker kommer upp och sånt så jag vet inte när fan vi ska va. Men tro mig, jag har hängt med dem innan så de kommer inte att dissa mig. Men vem fan ska jag välja? Upptagna men schyssta kompisar som jag aldrig har chans att hänga med eller underbar kusin som jag kan besöka något annat lov??( hon blir ju inte JÄTTEledsen om jag inte kan)
Håll tråden seriös!!
SNÄLLA, RÅD?


   
Citera

1-7 dec har vart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaboom_hihi:

1-7 dec har vart

såg och ändrade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaboom_hihi:

1-7 dec har vart

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Libertad:

[bigsmile]


   
SvaraCitera

venne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skrev fel men ändrade OK?
Kan man få lite råd eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och håll tråden seriös!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eheheh bais =DDDDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Upptagna men schyssta kompisar som jag aldrig har chans att hänga med eller underbar kusin som jag kan besöka något annat lov??

om du vet att de inte kommer dissa sig, trots att de är upptagna, borde du väl välja kompisarna?

de kan ju inte vara så upptagna så att de typ sms:ar och pluggar eller nåt hela tiden ni är tillsammans väl? så då spelar det ju ingen roll att de är upptagna normalt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

om du vet att de inte kommer dissa sig, trots att de är upptagna, borde du väl välja kompisarna?

de kan ju inte vara så upptagna så att de typ sms:ar och pluggar eller nåt hela tiden ni är tillsammans väl? så då spelar det ju ingen roll att de är upptagna normalt sätt.

Alltså, dom är inte en en tusendel så bra vänner som min kusin ,men jag kommer nog aldrig få en chans med dem igen och jag vill lixom...ha ett liv.
Eh, vi ska ju göra saker som att gå på bio eller nåt, och jag tror inte att de kommer messa hela tiden iaf.
Det jag egentligen undrar är, ska jag välja att skapa bra vänner här hemma eller åka och ha det underbart med min kusin? För jag har inte så många vänner och det känns som dom inte gillar mig. Jag måste typ skapa nån slags bra-vän relation med dem känns det som...men lixom, jag vet inte om dom kommer börja bry sig om mig ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Det jag egenligen undrar är, sak jag välja att skapa bra vänner här hemma eller åka och ha det underbart med min kusin?

hmm..om du tror att dedär vännerna skulle kunna bli bra vänner är det väl värt det. men annars inte, antar jag.

varför skulle de inte bry sig om dig? är ni för olika är de bara allmänt elaka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

varför skulle de inte bry sig om dig? är ni för olika är de bara allmänt elaka?

Vi är olika, och mn kan tycka att jag är udda, vilket avskräcker många (assså jag är inte typ cp eller ful, men jag tycker inte att allt är pinsamt och tar mycket plats)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

jag tycker inte att allt är pinsamt och tar mycket plats

såna personer brukar ju ha gott om vänner.

jag är lite sån själv ibland, och det brukar inte göra så att folk struntar i mig direkt. det gör de snarare vid de tillfällen då man är nere och inte ger så mycket väsen av sig.

men dina vänner kanske är lite fina i kanten typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

men dina vänner kanske är lite fina i kanten typ?

ena av dem [sad]


   
SvaraCitera