Aviseringar
Rensa alla

Snälla! Hjälp... TUNG PIERCING!?


Kviq
 Kviq

Natalie123:

Så jag måste vara extra noga med att inte visa de.. :/

Lycka till. [rolleyes]

Natalie123:

Och jag fattar inte vad piercingen har med tänderna och göra?

Skadar dem. Genom att slå emot och sådär, vad jag har förstått. Men beror på var man har den/vad för smycke, men lite skada gör det alltid.

Resten av dina frågor kan du ju fråga piercaren om.


   
SvaraCitera

Natalie123:

Har du piercat dig? alltså vet du då hur många dagar det tar? och om de gör ont då ja gör de?

Har ej piercat tungan men vet att det tar lite tid att läka. Du får komma tillbaka till piercaren efter några veckor och byta till en kortare stav och då kan du fråga när han/hon tycker att det är ok för dig att byta till en egen stav.

Ont gör det för vissa och för andra inte, beror på personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Ont gör det för vissa och för andra inte, beror på personen.

Jaha.. Okej tack för svaret 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Skadar dem. Genom att slå emot och sådär, vad jag har förstått. Men beror på var man har den/vad för smycke, men lite skada gör det alltid.

Resten av dina frågor kan du ju fråga piercaren om.

Aah , Tack för svaret 🙂


   
SvaraCitera

Men.. pierca dig inte om du inte är säker på saken.. herregud.. läs på först innan du gör hål på dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

Men.. pierca dig inte om du inte är säker på saken.. herregud.. läs på först innan du gör hål på dig själv.

Men de ju skit snyggt!


   
SvaraCitera

Natalie123:

Gör det ont?

Jovars, men man överlever., fast det gör jävligt ont dagen efter faktiskt. Det känns som att ha bränt sig på tungan fast rakt igenom. Höhö luddig förklaring.

Natalie123:

Kommer det läka snabbt?

Det tar 3-4 veckor innan du kan prata helt normalt, och sedan tar det ytterligare två veckor innan den klassas som helt läkt.

Natalie123:

Vad bör jag äta och inte äta?

Du kan äta precis vad du vill, även om det kommer ta tid för dig att äta i början då du måste lära dig att äta på ett nytt sätt.

Natalie123:

Och jag fattar inte vad piercingen har med tänderna och göra?

Om du slår i tänderna med piercingen kan dina tänder gå sönder, men det lär du dig snabbt att inte göra eftersom din tunga kommer vara svullen och det kommer göra ont att komma åt med smycket. När de 6 veckorna har gått och piercingen läkt så ska du byta till en mindre stav för att minska risken för skador på tänderna.

Jag skrev ett blogginlägg om vad de inte säger när man piercar tungan, läs om du vill: http://nedi.haket.com/?id=729932


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Jag skrev ett blogginlägg om vad de inte säger när man piercar tungan, läs om du vill:

Tack för alla dina svar 😀 [love]


   
SvaraCitera

OF 5:

kotkat


   
SvaraCitera

Det tar inte lång tid när man ska pierca tungan. Och det vore fel att ljuga och säga att det inte gör ont för det gör det, men inte länge. Min läkte snabbt och när den läkt så är det viktigt att du byter till en kortare piercing så att du inte skadar tänderna. Och viktigt att du inte äter kryddad mat för kommer kryddan ner i hålet så gör det jääävligt ont [smile]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Image
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=210272 - Search and thou shall find a comprehensive scroll covering the current subject.


   
SvaraCitera

Natalie123:

Gör det ont?
Kommer det läka snabbt?
Vad bör jag äta och inte äta?

Nu har du ju redan fått tusen svar och antagligen redan piercat tungan om du nu verkligen ville men ja... Jag kände iaf ingenting när jag piercade tungan, stack till som ett nålstick när kanylen gick genom strängen under tungan men självaste muskeln i tungan kändes ingeting alls för mig iaf.

En tungpiercing läker på ca 2-4 veckor och det är bra att dricka mycket vatten ibörjan och undvika starkmat. Har du även små mat allergier (alltså du kan äta det men regerar på det) bör du avstå från det då du kan reagera starkare med tungpiercingen.


   
SvaraCitera