Aviseringar
Rensa alla

Snälla! Någon som kan hjälpa mig att förstå?


Fingerprints:

haha vart ska du flytta då? har du en lägenhet eller?

England:-) ska plugga psykologi där;-) hoppas på stipendie men om jag inte får de finns de studielån för utlandsstudier har koll på allt^^ gäller bara att få bra betyg men de fixar jag nog:-)


   
SvaraCitera

cuzIcan:

England:-) ska plugga psykologi där;-) hoppas på stipendie men om jag inte får de finns de studielån för utlandsstudier har koll på allt^^ gäller bara att få bra betyg men de fixar jag nog:-)

ropa inte hej innan du kommit över bäcken[wink]
Jag skulle också flytta hemifrån efter studenten, tog mig två år till efter studenten innan det hände, pga svårt.


   
SvaraCitera

carolinesmile:

Någon som förstår varför han i princip alltid gör så?

Har varit med om det där ofta. Helt plötsligt försvinner bara personen man skriver med och man har ingen aning om vart den tog vägen. Det kan vara rätt irriterande, men försök att inte hänga upp dig på det. Om du vill kan du ju alltid skriva efter en stund igen och fråga vad personen har för sig, men försök att inte vara för "på" för då kan det bli jobbigt för honom istället. Ett annat alternativ är ju att du frågar honom varför han helt plötsligt slutar att svara dig. Han har säkert någon bra förklaring [y]


   
SvaraCitera

tror inte ens han tänker på det.


   
SvaraCitera

carolinesmile:

Utan istället svarar han bara nästa dag med någon undanflykt, varför han slutade så plötsligt mitt upp i en diskussion.

Om ni är mitt uppe i en diskussion och du t.ex ställer en fråga som han sen inte svarar på utan bara drar, då kan jag tycka att det är dålig stil.

I annat fall, folk har olika sätt att chatta på och pratar ofta med fler personer samtidigt eller multitaskar undertiden. Som flera redan nämnt är det ganska vanligt att man inte alltid säger hej eller hejdå när man börjar prata med någon.

Har en polare som bara skriver till en om han vill något särskilt, men börjar alltid med "hej", "wussup/hur äre?" och "stör jag?" innan han kan komma till det han ville säga.
Min morsa tror att jag gått ifrån datorn utan att säga hejdå om jag inte svarar omedelbart efter att hon skickat något. Även om jag sagt till henne att jag sitter och håller på med annat samtidigt.
Själv är jag online nästan jämt men inte alltid vid datorn. Vill nån mig något är de välkomna att skriva, så svarar jag när jag ser deras meddelanden. Säger aldrig till när jag ska gå ifrån. Känns omständigt att hålla på och skriva "hejdå ska gå och handla vet ej om jag sätter mig vid datorn sen eller ej" till en massa folk varje gång man lämnar datorn.

Folk är olika, helt enkelt. Tycker inte du ska ta det personligt om det inte är personligt menat (du får fråga honom).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Själv är jag online nästan jämt men inte alltid vid datorn.

Okeej, tack för svaret [bigsmile] du fick mig att förstå lite bättre nu, har själv svårt för att förstå andra som inte tänker/gör som mig.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Killar gör så.

ok


   
SvaraCitera

Schism:

ok

[cute] gillar o dra folk över en kam


   
SvaraCitera

carolinesmile:

Okeej, tack för svare

Glad att det hjälpte dig [cute]


   
SvaraCitera

patrick bateman:

tror inte ens han tänker på det.

Så kan de också va ifs, väldigt troligt faktiskt...... Men om hon har snackat med honom om de och han.fortsätter att inte avsluta chat konversationen då? Men de kan ju också va så att han.bara i bryr sig:-P


   
SvaraCitera
höna

förstår inte hur man kan bli sur på sånt[blush] facebook liksom


   
SvaraCitera

Bah.


   
SvaraCitera

cuzIcan:

Så kan de också va ifs, väldigt troligt faktiskt...... Men om hon har snackat med honom om de och han.fortsätter att inte avsluta chat konversationen då? Men de kan ju också va så att han.bara i bryr sig:-P

jo jag tror de kan vara så. vissa männiksor är inte "hejdå" eller "godnatt" folk. jag känner folk som jag känt i många år som inte ens hälsar eller säger hejdå.

då är det ju konstigare. då har du nog rätt i att han inte bryr sig helt enkelt och inte orkar eller nåt


   
SvaraCitera

mm, blir alltid så ledsen över sånt[sad]


   
SvaraCitera

patrick bateman:

jo jag tror de kan vara så. vissa männiksor är inte "hejdå" eller "godnatt" folk. jag känner folk som jag känt i många år som inte ens hälsar eller säger hejdå. då är det ju konstigare. då har du nog rätt i att han inte bryr sig helt enkelt och inte orkar eller nåt

Jo känner ingen typen:-P man vet ju ändå innerst inne att de egentligen vill va trevliga, men de funkar bara Inte för dem:-\ nu kmr jag inte ihåg namnet på människan som skapade den här tråden, men de är nog spårvagnen de ligger till du får helt enkelt acceptera de


   
SvaraCitera