Aviseringar
Rensa alla

Snällt mot killen eller mitt problem?


Ämnesstartare

Hej.

Jag är riktigt kass på att ta mina p-piller, men min barnmorska sa att det inte var så farligt om man bara missade en lite då och då, bara man tog den dagen efter, men om man missade två var det värre.

Jag hade oskyddat sex med en annan kille ganska mycket innan jag träffade han jag är tsm med nu, men jag blev aldrig gravid..

Med killen jag har nu känner jag inte att det passar med barn just nu, men jag kommer ju aldrig ihåg min förbannade piller. Missar ett piller ofta och två ibland. Därför undviker jag att ha sex med min kille på grund av att jag känner mig osäker.

Detta känns dumt mot min kille då jag själv vill och han med.

1. Tips på hur jag skall komma ihåg mina piller???

2. Min kille vet om att jag missar, men är villig att strunta i det i stundens hetta, men efteråt känner vi båda att vi inte borde gjort de. Är det mitt fel eller bådas, för jag tar alltid på min skulden, de är ju jag som glömmer pillerna.

3. Är det fel av mig om jag inte berättar för killen att jag missat något? Hittills har jag ju aldrig blivit gravid.


   
Citera

kanske dags att få lite självdisciplin


   
SvaraCitera

Söndersliten:

Tips på hur jag skall komma ihåg mina piller???

Tatuera in "kom ihåg p-piller" på armen.


   
SvaraCitera

Lägg in varningar, antingen i datorn eller mobilen, som kommer upp när du behöver ta pillret, och ha alltid pillren med dig? Får du en signal direkt när du behöver ta det, och har med dig piller, så är det ju inga problem. Annars är det bara att satsa på självdisciplin, och varför inte kondom, om ni nu är så osäkra.


   
SvaraCitera

skaffa spiral eller p-stav istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Lägg in varningar, antingen i datorn eller mobilen, som kommer upp när du behöver ta pillret, och ha alltid pillren med dig?

Har jag redan och har en karta överallt typ, en hemma, i väskan, hos killen, ja överallt. men det hjälper inte... jag vet att jag har kass självdisciplin, men det är just det jag behöver hjälp med.. hur kan jag förbättra den???

Tilda1988:

skaffa spiral eller p-stav istället

Båda alternativen är ett nej. För om man har spiral så sitter den inne ett bra tag och jag vet vad som kan hända med den då jag praktiserat på kk. Och staven... Den blev jag lätt av skrämd från när jag såg hur jobbigt det var att ta ut den. Dessutom kanske jag vill kunna få bra om ett halvår och då har jag kvar spiralen och staven.. och jag betalar inte så mycket pengar för att ta ut den om 6 månader. Dessutom tror jag att de måste sitta i ett tag...


   
SvaraCitera

Söndersliten:

Dessutom kanske jag vill kunna få bra om ett halvår och då har jag kvar spiralen och staven

ok då får du väl ta risken att bli gravid då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör med kondom.


   
SvaraCitera

Söndersliten:

Har jag redan och har en karta överallt typ, en hemma, i väskan, hos killen, ja överallt. men det hjälper inte... jag vet att jag har kass självdisciplin, men det är just det jag behöver hjälp med.. hur kan jag förbättra den???

Fråga dig själv
1. På vilka sätt har jag problem med min självdisciplin
2. När har jag visat att jag faktiskt kan ha självdisciplin, i vilka fall, och vad är skillnaderna mellan situationerna?
3. Varför har jag problem med min självdisciplin
4. Vad kan jag göra åt mitt problem med min självdisciplin.

Annars är det bara att belöna dig själv varje gång du klarar att visa självdisciplin. Bra jag är som tagit p-piller i tid, jättebra, nu kan jag unna mig själv en glass, eller något. Kanske låter löjligt, men för hjärnan fungerar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. sätt alarm/ påminnelse på mobilen. är själv ganska glömsk men så jag kommer ihåg[y]
2. det är bådas fel tycker jag, men mest ditt eftersom det är dina piller och inte hans. men han kan väl ta på sig ansvaret också att påminna dig då det angår båda.
3. berätta allt! tycker jag. det är alltid bra att ha allt klart, så inga missförstånd blir sen. om du mot förmodan skulle bli gravid så är det heller då mer rätt mot honom då han kan välja att inte ha sex med dig då han vet om risken.


   
SvaraCitera

Söndersliten:

1. Tips på hur jag skall komma ihåg mina piller???

lägg in påminelse på mobilen, och ändra den varje dag efter att du tagit dina p-piller så att den påminner dig nästa dag igen, detta kan även göra att du lär dig ta dina p-piller samma tid varje dag (vilket man helst ska).

Använd kondom om du glömt att ta dina p-piller?


   
SvaraCitera

sluta med piller :S


   
SvaraCitera

Tilda1988:

skaffa

Tilda1988:

p-stav


   
SvaraCitera

Du ska bsolut berätta för din partner om du inte tagit pillret. Sen om piller är rätt lösning för er är en annan sak.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Testa P-plåster, dom sitter väl en vecka iallafall?

Annars hade jag larm på telefonen, lite pinsamt då det ringde en viss tid varje dag och man kanske var hos killen och hade lämnat mobilen i hans rum och satt i tv-rummet med hans familj, fast iofs dom visste ju inte vad det var som ringde [cute]

De flesta telefoner går det väl dessutom å göra så att det ringer samma tid varje dag [y]


   
SvaraCitera