Aviseringar
Rensa alla

Snällt mot killen eller mitt problem?


Ämnesstartare

Om du har glömt använd komdom då, värre än så är de ju inte. eller så provar du något annat preventivmedel som du slipper tänka på varje dag.


   
SvaraCitera

jag har påminnelse/alarm på mobilen kl 19:00 varje dag. aldrig glömt. Än.. [bigsmile]

Missar du så använd kondom tills 8dagar efter och missa inte under den tiden så går det ju.


   
SvaraCitera

jag tog mina direkt när jag vaknade varje morgon, det blev en vana tillslut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Söndersliten:

1. Tips på hur jag skall komma ihåg mina piller???

Jag tycker att du skall ta en p-spruta eller sätta in p-stav eftersom du uppenbarligen är förslarvig för att komma ihåg pillrena. Det är nog den bästa iden! 🙂


   
SvaraCitera

Söndersliten:

Min kille vet om att jag missar, men är villig att strunta i det i stundens hetta

Säg åt honom att han får betala hela kalaset om du blir med barn. Inklusive ledsen-morsa-choklad-och-spa-kväll och annat oumbärligt.

Söndersliten:

Tips på hur jag skall komma ihåg mina piller???

Ställ alarm på mobilen.

Söndersliten:

Är det fel av mig om jag inte berättar för killen att jag missat något? Hittills har jag ju aldrig blivit gravid.

Inte om du använder det som skäl. Gravid kan du bli även om du sluppit undan några gånger. Och varför skulle du inte berätta för killen?


   
SvaraCitera

Om du inte vill bli gravid, inte kommer ihåg att använda piller och inte vill använda några andra preventivmedel så finns det bara en lösning: analsex. [crazy]

Tipset om belöning när du kommer ihåg pillren är bra. Vår hjärna är duktig på att uppfatta belöningar och vad den ska göra för att få dem.


   
SvaraCitera

Jeay_L:

P-plåster


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag tog mina direkt när jag vaknade varje morgon, det blev en vana tillslut

Det där lät faktiskt väldigt smart.

Själv har jag tre påminnelser på min mobil.

Jag tror det handlar mer om att minnas än att ha självdisciplin. Jag har glömt, men då är det för att jag glömt och inte för att jag kommit ihåg och sedan struntat i och ta det.

Annars kan man ju använda kondom?


   
SvaraCitera

Chips:

Annars kan man ju använda kondom?

jovisst men det är inte samma sak lix [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jovisst men det är inte samma sak lix

Nä, men sugar man på att komma ihåg så.. suger man.


   
SvaraCitera

Söndersliten:

Jag är riktigt kass på att ta mina p-piller

Kanske dags att börja använda kondom då, eller som Tilda sa, skaffa spiral eller p-stav istället.

Lite diciplin kanske är bra med, borstar du tänderna på morgonen? Lägg pillren brevid tandborsten..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Söndersliten:

. Tips på hur jag skall komma ihåg mina piller???

Ställ in din mobil på ringning varje dag en viss tid som är regelbunden. Jag gjorde så förut, typ 20:00 på kvällen. Nu har det iofs blivit så att varje gång jag borstar tänderna [ops] typ inna jag går o lägger mig.

Annars så kanske du ska fundera på att sätta in en p-stav i armen, så du alltid är skyddad och den håller i 3 år(?). Prata med din barnmorska eller ungdomsmottagning om det är något alternativ för dig.

Be din kille ställa frågan om du har käkat dina p-piller när ni ska ha sex åtminstone ? Så båda kan hålla reda på det, kanske? Sen så måste du säga såklart när du är osäker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ställ pillerkartan vid tandborsten och sätt påminnelse på mobilen med alarm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

sätta in en p-stav i armen, så du alltid är skyddad och den håller i 3 år

Vet du hur man tar ut en p-stav? Jag har sett det och det har fått mig att bli osäker på de. Dessutom vill jag ju kunna sluta med pillerna om ett år på ett lätt sätt


   
SvaraCitera

sluta ljug. vet att du missar med flit så du kan bli med barn och tvinga killen vara med dej och ta hand om ungjäveln, är så typiskt tjejer att vara så[shake]


   
SvaraCitera