Aviseringar
Rensa alla

Snaggat mig!


Ämnesstartare

jag har snaggat mig helt har bara 3 mm hår på huvet! Men liksom vafan, det e skit skönt vrf bry sig om vad alla andra tycker... 
Blev dumpad men det spelar väl ingen större roll för vill inte va ihop med någon som inte gillar mig precis som jag e!
Bara en sak fan va skönt med snaggat!!Mycket glad


   
Citera
Ämnesetiketter

blev du dumpad av att snagga dig?


   
SvaraCitera

Tycker det är ytterst få människor, oavsett kön, som passar i snagg, bättre att ha helt rakat då
Men bra att du gillar det


   
SvaraCitera

Sagalikenothing: vrf bry sig om vad alla andra tycker

Brukar folk tycka illa om andras frisyr?


   
SvaraCitera

Modigt, hade jag aldrig klarat av! Tumme upp


   
SvaraCitera

du är jättefin i det!!!
en tjej i min klass gjorde också det, varför vet jag inte men hon blev också jättefin/söt i det 🙂
inte för det spelar ngn roll om man passar i det eller inte men tkr iaf du gör det

Är väl egentligen samma sak som att ha tofs eller heltäckande mössa/slöja
fattar inte grejen/hysterin


   
SvaraCitera
Kudhos

Ok. 


   
SvaraCitera

adaq:
Modigt, hade jag aldrig klarat av! Tumme upp


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Modigt! Glatt skålande


   
SvaraCitera

Sagalikenothing: Men liksom vafan, det e skit skönt vrf bry sig om vad alla andra tycker...

Helt rätt inställning! Glad Modigt av dig också!

Sagalikenothing: Blev dumpad men det spelar väl ingen större roll för vill inte va ihop med någon som inte gillar mig precis som jag e!

Hens förlust.
Jag gillar ditt sätt att tänka.
Man ska se ut precis så som man vill, så som man själv trivs. Det har andra inte med att göra, om hur man ser ut.

aristoteles: Brukar folk tycka illa om andras frisyr?

Ja, faktiskt. Vet inte hur många gånger jag hörde tjat om att jag borde klippa mig, då jag var långhårig.
Att påstå att killar ska vara korthåriga är lika tappat som att säga att tjejer ska vara långhåriga. Våga gå mot strömmen! Trotsa normen. Främst, våga trotsa bilden av hur man förväntas se ut efter vilket kön man har!


   
SvaraCitera

Armagedon:

Ja, faktiskt. Vet inte hur många gånger jag hårde tjat om att jag borde klippa mig, då jag var långhårig.

Tumme upp Såfort man får lite längre hår så får man höra det. Antar att du måste hört det ännu mer då jag sätt bilder på ditt lååånga hår.


   
SvaraCitera

Hår är nog överskattat ändå. Kolla Amber Rose bara.


   
SvaraCitera

Xuzkie: Såfort man får lite längre hår så får man höra det.  Antar att du måste hört det ännu mer då jag sätt bilder på ditt lååånga hår.

Inte så mycket irl dock. Mest i början när jag just hade börjat spara. Familjemedlemmar, gamla polare osv tyckte att de hade mycket att säga där. Men det lyssnade jag inte. Och de blev ju snart vana. Men blickarna man fick motta utomhus från förbipasserande osv talade sitt tydliga språk. Den mesta av kritiken kom främst från nätet.
Sen på arbetsplatser är det mycket fördomar när man söker jobb. Främst att det anses ovårdat.
Sen är det också tjatet från många på nätet, mycket även här på um, om att det är svårt att som långhårig kille få tjej. Men hellre är jag singel än att inte få se ut så som jag vill.


   
SvaraCitera

Armagedon:

Inte så mycket irl dock. Mest i början när jag just hade börjat spara. Familjemedlemmar, gamla polare osv tyckte att de hade mycket att säga där. Men det lyssnade jag inte. Men blickarna man fick motta utomhus från förbipasserande osv talade sitt tydliga språk. Den mesta av kritiken kom främst från nätet.
Sen på arbetsplatser är det mycket fördomar när man söker jobb. Främst att det anses ovårdat.
Sen är det också tjatet från många på nätet, mycket även här på um, om att det är svårt att som långhårig kille få tjej. Men hellre är jag singel än att inte få se ut så som jag vill.

Förvånad Menar du verkligen det? Var det folk som sa/skrev sånt? Förvirrad
    Håller med, förstår inte vad som är grejen med hårlängd.. Så drygt... Vet dock att dom säger att det ser ovårdat ut osv... men det är lá ingen skillnad emot annat långt hår? Bara för att man är kille och har långt hår betyder det knappast att man inte sköter sin hygien eller vad dom nu syftar på?
En gammal kompis hade jättelångt skägg ett tag och det var så många som tjatade på honom. Somsagt så har jag haft hyfsat långt hår i vissa perioder och då fick jag höra mycket tjat, men dom ursäktade det mest som att dom tyckte att jag var finare i kort hår... Men det är lá inte upp till andra att döma hur man vill se ut?

Aja, lång text men Glad


   
SvaraCitera

Xuzkie: Håller med, förstår inte vad som är grejen med hårlängd.. Så drygt... Vet dock att dom säger att det ser ovårdat ut osv... men det är lá ingen skillnad emot annat långt hår? Bara för att man är kille och har långt hår betyder det knappast att man inte sköter sin hygien eller vad dom nu syftar på?

Jag skulle gissa att det är det dom syftar på, men jag förstår det inte. Sköter man sig, vad spelar det då för roll?
Kan tjejer vara långhåriga utan att det stör någon, ska det vara likadant för killar. Och samma fast tvärtom för de som vill ha kort.

Xuzkie: En gammal kompis hade jättelångt skägg ett tag och det var så många som tjatade på honom.

Också det är ett jättebra exempel!

Xuzkie: Somsagt så har jag haft hyfsat långt hår i vissa perioder och då fick jag höra mycket tjat, men dom ursäktade det mest som att dom tyckte att jag var finare i kort hår... Men det är lá inte upp till andra att döma hur man vill se ut?

Det ska andra skita fullständigt i. Se ut som du vill! Din kropp, dina regler Tumme upp


   
SvaraCitera