Aviseringar
Rensa alla

Snakebite piercing.


Ämnesstartare

hej där, hoppas att någon piercing erfaren person råkar läsa dethär 🙂

Jag är jättekänslig för örhängen, och kan inte ha titan, övriga metaller eller äkta silver/guld i öronen för då varar och blöder det.

Vill hemskt gärna ha snakebites (stavar på varsin sida av underläppen) men vet inte om jag vågar p.g.a av att jag är så känslig för öronpiercing?..

Hur ska jag göra?

p.s piercar mig ALLTID hos proffs. skulle aldrig få för mig att göra det själv och är alltid jättenoga med hygien så det är inte orsaken till att mina örsnibbar failar! .

TACKSAM FÖR SVAAR! <3 btw, det är inte jag på bilden!

Snake_Bites_1_001_sized.jpg


   
Citera

Är du allergisk emot metallen de piercar med så är det inte en jättebra idé kanske..


   
SvaraCitera

what isola said


   
SvaraCitera

joniie14:

Jag är jättekänslig för örhängen, och kan inte ha titan, övriga metaller eller äkta silver/guld i öronen för då varar och blöder det.

Plast? Silicon?


   
SvaraCitera

Aj då, att vara känslig mot guld är vad jag vet vääääldigt ovanligt. Samma med titan. Så antingen har du bara haft otur med dina andra piercingar lr vääääldigt otur med att vara känslig mot guld och titan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergartner:

Plast? Silicon?

Haha jag tror inte plast funkar så bra eftersom jag vill ha stavar, alltså så det ser ut som två järnkulor som på bilden . plast är nog inte det ultimata då . 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Så antingen har du bara haft otur med dina andra piercingar lr vääääldigt otur med att vara känslig mot guld och titan.

Jaoo, för jag kan inte heller bära några slags halsband, armband och speciellt inte ringar för då blir jag blå och får väldigt ont. väldigt mysko, men det är så det är 🙁


   
SvaraCitera

joniie14:

Haha jag tror inte plast funkar så bra eftersom jag vill ha stavar, alltså så det ser ut som två järnkulor som på bilden . plast är nog inte det ultimata då . 😉

varför inte? du kan köpa svart plast så ser det helt okej ut. stavar i plast funkar lika bra som stavar i metall


   
SvaraCitera

joniie14:

Haha jag tror inte plast funkar så bra eftersom jag vill ha stavar, alltså så det ser ut som två järnkulor som på bilden . plast är nog inte det ultimata då . 😉

varför inte? du kan köpa svart plast så ser det helt okej ut. stavar i plast funkar lika bra som stavar i metall

Håller med Postlapsaria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har gjort mina två snake bites piercingar sj med en kanyl det gör inte alls ont .
men vilket sort smycke (titan,plast...) fick du problem med :O!!!

för man ska ALLTID ha sterilla titan lr kirurgisk stål smycke annars blir det mycket lättare infection :O!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"kan inte ha titan, övriga metaller" + "kan inte heller bära några slags halsband, armband och speciellt inte ringar för då blir jag blå och får väldigt ont"

Hate to break it to you, men eftersom du uppenbarligen är allergisk mot all metall(?) borde du låta bli att pierca dig.

Däremot kan du ju vänta ett par år och se om allergin går över.


   
SvaraCitera

pinkizz:

snake bites piercingar

pinkizz:

vilket sort smycke (titan,plast...) fick du problem med :O!!!

pinkizz:

ALLTID ha sterilla titan lr kirurgisk stål smycke

pinkizz:

mycket lättare infection :O!!!!

[smile][smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera

MEN ORKA BUMPA GAMLA TRÅDAR D:


   
SvaraCitera