Aviseringar
Rensa alla

Snakebite + tandställning?


minimojen:

jag har aldrig sett att dom skyltat om att man ska ta ut piercingar vid tandläkarbesök och läkarbesök för att dom inte vill behandla folk med piercingar. Måste vara din tandvård/vårdscentral som är cp

Det står ''vi behandlar inte personer med piercingar i munnen av hygienskäl'', är väl inte så konstigt


   
SvaraCitera

Sagitta:

är väl inte så konstigt

Av hygienskäl? Personligen tycker jag att det låter jättekonstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Det står ''vi behandlar inte personer med piercingar i munnen av hygienskäl'', är väl inte så konstigt

piercingar är inte precis ohygieniskt...
men det står ändå inte så hos tandläkaren elr vårdcentralen här, har aldrig sett elr hörtalas om att något sett det tidigare heller.


   
SvaraCitera

minimojen:

iercingar är inte precis ohygieniskt...
men det står ändå inte så hos tandläkaren elr vårdcentralen här, har aldrig sett elr hörtalas om att något sett det tidigare heller.

Men så står det på ortodontiavdelningen här, punkt slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Men så står det på ortodontiavdelningen här, punkt slut.

men det gör ändå inte det här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kompis hade piercad läpp och tandställning, och hon var tvungen ta ut piercingen för att den fastnade i rälsen och slet i munnen på henne, så jag tror inte det är en så bra ide med snakebites + tandställning 🙂


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Det borde väl gå? Jag har ju hål i läppen fast i nederkäken och det går bra så länge man har ringar och inte stavar (stavarna fastnar i tandställningen när man pratar, äter osv).

ojdå, för mig är det tvärtom, har gomtandställning, rällt både uppe och nere och jag måste ha stav, för om jag har ring fastnar den när jag pratar^^ staven fastnar aldrig i princip, dock har jag en väldigt kort en =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera