Aviseringar
Rensa alla

Snart kommer kärringar och hämtar ditt piss för analys.


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article416951.ab

Beatrice (fn)Ask vill genomföra ett lagförslag om tvång på drogtester i form av urinprov på ungdomar. Även DNA kan komma att arkiveras.

ÄNDRAT 2008-12-17 14:37


   
Citera
Ämnesstartare

Upsidupsi. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

INTE OKEJ [mad]


   
SvaraCitera
Åtta

Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle hålla med Göran Hägglund om någonting, men tydligen.

aftonbladet:

Göran Hägglund tycker att modellen man arbetar efter på Maria ungdom, det vill säga att bara ta prov efter att man fått föräldrarnas tillåtelse, fungerar bra.

Hägglund får medhåll av justitieutskottets ordförande Thomas Bodström, som anklagar Beatrice Ask för populism och tycker att hon ska besöka Maria ungdom "så att hon inte frestas att lägga populistiska förslagsom bygger på okunnighet."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Beatrice (fn)Ask vill genomföra ett lagförslag om tvång på drogtester i form av urinprov på ungdomar. Även DNA kan komma att arkiveras.

Fine. Vill dom bära omkring på mitt piss så varsågod.


   
SvaraCitera

palla[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera

barn under 15, seriöst? dom kommer ju bli skärrade för livet.

vad är det som händer egentligen? sveriges rättssäkerhet fortsätter att brista, snart utplånas väl alla juridiska rättigheter som individen har gentemot staten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det "sänder ju fel signaler" om inte annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vad fan. Socialtjänst och skola borde inte ha rätt att genomföra drogtester under tvång överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men vad fan. Socialtjänst och skola borde inte ha rätt att genomföra drogtester under tvång överhuvudtaget.

Jo?! Så om en fjortonårig unge dyker upp nerrökt på svenskan så ska skolan bara skaka på huvudet och anta avvisa bruket som ''oskyldigt pojkstreck'' eller vad?

OnT: Är någon förvånad? Nånstanns ska den enorma propagandabudgeten gå, om inte annat är detta förslaget mer effektivt än knark är bajs nånsin var (om än oerhört kränkande)


   
SvaraCitera
Papper

JAg har redan pissat i en burk som en tant tog. ^^


   
SvaraCitera

CUBIC_Cube:

barn under 15

PUH!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbigt, men visst, bara dom inte stör mig utan diskret snor mitt urin utan att jag märker det.


   
SvaraCitera

Infraröd:

tvång på drogtester i form av urinprov på ungdomar. Även DNA kan komma att arkiveras.

Det är ett bra förslag. Men då behöver det också arbetas fram en bra plan för efterarbetet.

Jag är dock lite nyfiken på hur dom har tänkt att tvinga fram urinprov...

DNA arkiveras väl redan om jag inte missminner mig?


   
SvaraCitera