Aviseringar
Rensa alla

snart slocknar det!


en minut


   
SvaraCitera

AAAH nu är den 00.30 </3


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Vad handlade detta om?


   
SvaraCitera

Bell: Vad handlade detta om?

Det sämsta aprilskämtet någonsin.

Hjärta


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Storchen84:

Det sämsta aprilskämtet någonsin.

Hjärta

vem lurades om att vad skulle hände?


   
SvaraCitera

Bell: vem lurades om att vad skulle hände?

Vet inte riktigt, men av inläggen att döma att UM skulle dö vid midnatt, eller nåt. Det är det som gör skämtet till sämst - det är så luddigt att man knappt fattar.

Hjärta


   
SvaraCitera

Bell: Vad handlade detta om?

Den nya sidan UM 6.0 skulle lanseras, så de stängde ner siten under natten tror jag. 


   
SvaraCitera
Draug
Ämnesstartare

hehe 1:a april vet inte om 6.nollan levde upp till sina förväntningar riktigt så här i efterhand. Blev kanske ett aprilskämt ändå.


   
SvaraCitera

Draug: hehe 1:a april vet inte om 6.nollan levde upp till sina förväntningar riktigt så här i efterhand. Blev kanske ett aprilskämt ändå.

På gott och ont tror jag. Den nya siten har inte alls så mycket features som den gamla. Men bakänden är helt säkert mycket snyggare och därmed enklare att utveckla. Dessutom funkar den nya siten så mycket bättre för mobiler.

Men allt blev ju inte bättre. Hade gärna velat ha iaf några få forumkategorier. Om än bara klotter och seriöst.


   
SvaraCitera
Draug
Ämnesstartare

aristoteles: På gott och ont tror jag. Den nya siten har inte alls så mycket features som den gamla. Men bakänden är helt säkert mycket snyggare och därmed enklare att utveckla. Dessutom funkar den nya siten så mycket bättre för mobiler.

tycker det blivit sämre faktiskt men vissa saker måste väl utvecklas antar jag även om jag själv anser att det är ett rejält snedsteg bakåt.

Är säkert en bra grund att bygga vidare på men just nu är det inte mer än så anser jag. Dessutom använder jag aldrig mobilen när jag besöker UM. Verkar som att sidan gör sig bättre på en mobil än när man glider runt här på en dator. Det tycker jag också är ett minus. Fast är väll lite bakåtsträvande kanske, äger inte ens mobil som är kapabel till att surfa med här.
Är väll för att jag inte gillar appsystemen av någon anledning. Känner mig lite som en gammal grinig pensionär som är anti allt men det är så jag tycker.

aristoteles: Men allt blev ju inte bättre. Hade gärna velat ha iaf några få forumkategorier. Om än bara klotter och seriöst.

jo håller med om att dom tabbade sig en del där också tyvärr.


   
SvaraCitera

Draug: tycker det blivit sämre faktiskt men vissa saker måste väl utvecklas antar jag även om jag själv anser att det är ett rejält snedsteg bakåt.

Jag tror att dom helt enkelt inte hade nåt annat vettigt alternativ pga: gammal kodbas.

Draug: Är säkert en bra grund att bygga vidare på men just nu är det inte mer än så anser jag. Dessutom använder jag aldrig mobilen när jag besöker UM. Verkar som att sidan gör sig bättre på en mobil än när man glider runt här på en dator. Det tycker jag också är ett minus. Fast är väll lite bakåtsträvande kanske, äger inte ens mobil som är kapabel till att surfa med här.
Är väll för att jag inte gillar appsystemen av någon anledning. Känner mig lite som en gammal grinig pensionär som är anti allt men det är så jag tycker.

Använder inte heller mobilen så mycket för um, men jag gillar att det iaf funkar vettigt.
Själv gillar jag app-systemet(pakethantering som det borde kallas). Mest för att det redan funnits i linux sedan stenåldern så är rätt van vid det. Sen så tycker jag att applikationerna håller en hyffsat låg kvalitet och 90% är bara kopior av kassa facebookspel.. Men själva systemet tycker jag om.

Draug: jo håller med om att dom tabbade sig en del där också tyvärr.

Kan förstå att de vill slå ihop allt för att ge en känsla av mer content, men några få uppdelningar borde man kunna ha.


   
SvaraCitera
Draug
Ämnesstartare

aristoteles: Jag tror att dom helt enkelt inte hade nåt annat vettigt alternativ pga: gammal kodbas.

har också uppfattat det så, de kunde väll inte förnya så mycket mer med det gamla systemet som fanns helt enkelt.

aristoteles: Använder inte heller mobilen så mycket för um, men jag gillar att det iaf funkar vettigt.
Själv gillar jag app-systemet(pakethantering som det borde kallas). Mest för att det redan funnits i linux sedan stenåldern så är rätt van vid det. Sen så tycker jag att applikationerna håller en hyffsat låg kvalitet och 90% är bara kopior av kassa facebookspel.. Men själva systemet tycker jag om.

Det är ju bra att det finns som alternativ det håller jag med om! så som det ser ut i dagsläget äger ju i princip varenda en iphone lr dylikt. Det handlar säkert bara om min ovilja att vänja mig vid dom nya appsystemen bara, är lite sån att jag tycker det gamla räcker gott o väl. Är säkert ett bra system i grunden bara jag som inte insett de än. tycker windows 8 är krångligt nog att komma in i, är väll för van vid fönster principen i dom tidigare operativsystemen. Måste väll uppdatera mig själv helt enkelt o sätta mig in i skiten.Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Draug: har också uppfattat det så, de kunde väll inte förnya så mycket mer med det gamla systemet som fanns helt enkelt.

Nä, det kostar multum att underhålla skakig kod.

Draug: tycker windows 8 är krångligt

Det kan jag dock hålla med om. W8 är ju om något ett misslyckande när det kommer till appar, det är bara en halvdan implementation som inte räcker ens halvvägs till det man behöver^^

Egentligen skulle jag vilja en gammal nokia-telefon, tyvärr så är det svårt att få mailserver och dylikt att integrera väl. Jag förstår inte hur folk inte kan vilja ha knappar på telefonerna..

e90table1.jpg
Den här skönheten är min favorit. Önskar att den kunde köra android eller dylikt.


   
SvaraCitera
Draug
Ämnesstartare

aristoteles: Kan förstå att de vill slå ihop allt för att ge en känsla av mer content, men några få uppdelningar borde man kunna ha.

kan också förstå syftet, men tycker också som du där,lite mer uppstyckat kunde de ju ha gjort det för att få lite mer options att välja mellan. Som det är nu blir det lite begränsat.


   
SvaraCitera

Draug:

kan också förstå syftet, men tycker också som du där,lite mer uppstyckat kunde de ju ha gjort det för att få lite mer options att välja mellan. Som det är nu blir det lite begränsat.

Numera är ju alla trådar klotter per defacto.


   
SvaraCitera