Aviseringar
Rensa alla

Snart spelas julmusiken överallt


Ämnesstartare

nubbie:

Brukar ni önska er saker?

ne inte vid jul

nubbie:

Blir man någonsin för gammal för att göra just det?

hmm hm hm var nog aldrig ung nog eller jag gjorde väl nån lista så där halvhjärtat visste att jag inte skulle få de sakerna ändå, nej bäst men överraskning o sånt spontant

nubbie:

Är julen bara till för att be om massa saker man inte vill slösa pengar på själv?

ne jag firar ju jesu födsel o grejer, fin tid med familjen mys pys o sånt,.. kul att baka grejer med farmor o ja gå o hugga julträd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

ne jag firar ju jesu födsel o grejer, fin tid med familjen mys pys o sånt,.. kul att baka grejer med farmor o ja gå o hugga julträd

gullstrumpa [blush]
nu måste vi till ica och köpa ingredienser manduspandusmandarin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

ne jag firar ju jesu födsel o grejer, fin tid med familjen mys pys o sånt,.. kul att baka grejer med farmor o ja gå o hugga julträd

Är det en smula att gå emot traditionens innebörd om vi i vår familj brukar tjyhugga en gran från kyrkans skog? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill baka pepparkakor till jul, och lussekatter utan russin. Så vill jag sitta vid en brasa och dricka te kanske pga gillar ej glögg det är för sliskigt. Ogillar julmaten men gillar i alla fall bakverken, fast det kanske räknas till mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Brukar ni önska er saker?

Självklart! Åh, vad fint med handskriven önskelista... kanske borde göra en sån jag med. Har varit lite lat på senare år och skriver den oftast på datorn och mailar... [blush]

nubbie:

Blir man någonsin för gammal för att göra just det?

Nej! Sen att ens entusiasm för julen antagligen speglas rätt mycket av hur ens jular under uppväxten har sett ut. Har man en god relation till sin familj och fina minnen blir det nog lättare att tycka om den. Sen finns självklart undantag som bekräftar regeln både bland de som haft bra och dåliga jular, men överlag tror jag att det är som... som jag skrev. [surprised]

nubbie:

Är julen bara till för att be om massa saker man inte vill slösa pengar på själv?

Nej, det tycker jag inte, det blir nog lätt så dock. Men ju äldre jag blivit desto mer gillar jag att hitta fina saker att ge bort, snarare än bli glad för vad jag får. Nu brukar jag förvisso alltid bli nöjd med vad jag får, men nog blir hela grejen med julklappar trevligare om man får ut något av båda delarna. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

gullstrumpa nu måste vi till ica och köpa ingredienser manduspandusmandarin

Jaaaaa pizzatime mumsmumsmusmsnomnoonoononm mh ska snart springa

dazed:

Är det en smula att gå emot traditionens innebörd om vi i vår familj brukar tjyhugga en gran från kyrkans skog?

hahaha ne det är nog lugnt, de bjuder de nog på :›


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja din var söt, tycker det lätt blir som typ Christina Aguilieras kravlista för logen ungefär.

Haha ja, som när man var liten [blush]. Meterlånga listor fyllda med de senaste leksakerna och filmer som Landet för länge sedan.

Blivande_japan:

har inte hunnit önska mig något men tydligen har min moder redan kommit på vad jag ska få

Oooo, spännande. Min mamma kom in till mig för någon vecka sen för att meddela att hon beställt en julklapp till mig.

oatsreuvaue:

nej bäst men överraskning o sånt spontant

Ja helt klart.

oatsreuvaue:

ne jag firar ju jesu födsel o grejer, fin tid med familjen mys pys o sånt,.. kul att baka grejer med farmor o ja gå o hugga julträd

Åh mysigt! Ser mest fram emot julen just pga allt mys och sådär. Och pga maten [blush].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Jaaaaa pizzatime mumsmumsmusmsnomnoonoononm mh ska snart springa

ska ta mig en titt och se om dom har satt upp fancy julpynt på balkongerna [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Haha ja, som när man var liten . Meterlånga listor fyllda med de senaste leksakerna och filmer som Landet för länge sedan.

Ja jävlar vilken lycka när BR-katalogen kom [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

hahaha ne det är nog lugnt, de bjuder de nog på :›

Ja man kan se det som att det enda rätta är att tatta en gran från kyrkan för att hylla deras vice vd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Åh mysigt! Ser mest fram emot julen just pga allt mys och sådär. Och pga maten

mmmh maten jaa den är bäst!

Hjärtlös:

ska ta mig en titt och se om dom har satt upp fancy julpynt på balkongerna

Ohh ja crazybalongtanten har nog det eller hm hoppas ses!


   
SvaraCitera
kachin

åh vilken mysig önskelista [love]

ska önska mig sexiga underkläder av hela släkten, nånting måste man ju säga [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja man kan se det som att det enda rätta är att tatta en gran från kyrkan för att hylla deras vice vd.

Ja! vill hugga träd nu motossåååg men neee jävla stad man kan inte göra sånt här nehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Självklart! Åh, vad fint med handskriven önskelista... kanske borde göra en sån jag med. Har varit lite lat på senare år och skriver den oftast på datorn och mailar...

Tack [cute]. Om man nu måste skriva en önskelista ska man ju lägga lite hjärta o värme bakom den [no-no].

Tobbish:

Nej! Sen att ens entusiasm för julen antagligen speglas rätt mycket av hur ens jular under uppväxten har sett ut

Ja så är det såklart, vad jag kan minnas har julen alltid inneburit mys med familj och en liten del av släkten.

Tobbish:

Men ju äldre jag blivit desto mer gillar jag att hitta fina saker att ge bort, snarare än bli glad för vad jag får.

Tycker också att det är trevligt att ge bort, spenderar hellre pengar på andra än på mig själv. Man blir så glad när andra blir glada och man lyckas hitta den där perfekta presenten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad jag hatar julmusik, juldekorationer, julstressade idioter, ALLT


   
SvaraCitera