Aviseringar
Rensa alla

snattat, hjäälp..


Ämnesstartare

Okej, inget snack om att jag är dum i huvudet som snor grejer eller liknande.

I alla fall. Blev tagen idag på åhlens då jag tagit en bh för 200 kr, jag erkände och grejer för det var nån civilväktare eller liknande som hade koll på mig så ingen idé att neka. Jag är nyss fyllda 18 år. (typiskt)

Jag var trevlig, ångestfylld och erkännde och vi hade nåt litet förhör i nåt rum med två poliser som kom. Han sa att jag förmodligen kommer få trettio dagsböter (900 spänn), att ingen rättegång förmodligen kommer behöva ske, och att jag kommer finnas med i belastningsregistret i fem år. Jag skulle få hem nåt brev också.

Fan asså. Tror ni att det här stämmer? Gud vad hårt dom tar på det, jag har hört mycket om att det mest blir varning och grejer. Vet någon om det är vanligt att ens körkortstillstånd skjuts upp, jag är liksom i sluttampen av att ta körkortet...

Nån som vet något om sånt här? vad som brukar hända. Har letat överallt men då är det bara 14-15 åringar. Är väl inte så vanligt med dumma 18åringar som jag, som åker fast åtminstone. Fick inget nummer att ringa med frågor eller så, det tycker jag var dumt.

satan.


   
Citera
Ämnesetiketter

du kunde ha frågat dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pshh, att komma på den tanken när man sitter där är faktiskt svårare än man tror. Jag tycker i alla fall att det var jävligt jobbigt att sitta där, kommer på massa bra grejer jag kunde sagt nu efteråt. Men ja, det kunde jag ha gjort om jag kommit på det då och inte nu


   
SvaraCitera

kan du inte kontakta dom nu då


   
SvaraCitera

pittsburghpenguin:

Gud vad hårt dom tar på det

det är väl bra, så kanske folk lär sig något av sina misstag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaja, jag har lärt mig som fan. Riktigt skrämmande var det. Däremot gör dom ju såhär så att det inte ska hå åt helvete för mig sedan med fortstatt kriminalitiet, men om det nu blir så att jag finns i belastningsregistret och får problem med körkort, bostad och arbete, så har dom ju bidragit till att det går dåligt för mig på ett annat sätt.
Hoppas verkligen att eftersom det är en engångsföreteelse och det inte var så allvarligt att dom droppar det eller nåt, jag har lärt mig ändå tycker jag, men mja så säger väl alla.


   
SvaraCitera
Åtta

pittsburghpenguin:

Tror ni att det här stämmer?

Ja, det tror jag.

F.ö.

pittsburghpenguin:

jag är dum i huvudet som snor grejer


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Förstår inte hur man kan ha samvete att stjäla någonting, usch. [sad]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Förstår inte hur man kan ha samvete att stjäla någonting, usch. [sad]

Det är en stor affärskedja som drar in miljoner varje år, det är inte som att man skadar någon personligen liksom. [cute]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Det är en stor affärskedja som drar in miljoner varje år, det är inte som att man skadar någon personligen liksom. [cute]

Nej, men ändå. Tycker att det är fel att stjäla om det inte är för ens överlevnad, man överlever ju faktiskt utan en BH. [no-no] Mat är en helt annan grej, typ dumpstra (heter det så?) hade jag kunnat göra om jag inte hade haft råd med mat (eller haft orken att faktiskt göra det).


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Nej, men ändå. Tycker att det är fel att stjäla om det inte är för ens överlevnad, man överlever ju faktiskt utan en BH.

Iofs man ska ju inte ta det till överdrift, har man pengar och så ska man ju betala för sig, någon medelklassunge som söker kickar är inget jag sympatiserar med liksom. [crazy]


   
SvaraCitera

hur kom de på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var en civilväktare. satan han såg inte ut som jag fått beskrivt för mig att många gjorde, han måste ha smugit som satan för jag är ändå väldigt uppmärksam. Jag föreställde mig unga killar som smyger med headset, men det här var en skitig lite äldre man som var jäkligt duktig. Han såg mig tror jag, eller jag tog den i ett omklädningsrum men dom såg väl att jag kom ut med ett plagg mindre sen följde dom efter mig tills jag gått ut och tog mig där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pittsburghpenguin:

Vet någon om det är vanligt att ens körkortstillstånd skjuts upp, jag är liksom i sluttampen av att ta körkortet...

Jag vet inte säkert, men det känns väll rätt så osannolikt. Du har ju ändå inte visat vårdslöshet i traffiken eller nått sånt...


   
SvaraCitera