Aviseringar
Rensa alla

Snatteri?


Ämnesstartare

Hey
har då snattat lite diverse saker från olika affärer typ hörlurar, kläder, hårprodukter ja lite allt möjligt. Om man nu skulle råka finnas på någon affärs övervakningskamera-shit så hur snabbt kan dom då "spåra" vem personen är på videon?

fick nämligen ett samtal hemma under kvällen där någon Dan(?) eller ngt (hörde typ inte vad han sa eller vad han ringde ifrån) sökte mig och när jag väl prata med honom frågade han hur gammal jag var och så sa han för han kunde inte se mitt person-nr eller ngt och sen efter jag svarat på den frågan (17) så fråga han om mina föräldrar var hemma (antagligen för att prata med dom..) och jag svarade ju givetvis att nej det var dom inte.. och då skulle han återkomma.
HMM? freakar jag out i onödan eller kan det faktiskt ha sammanband det här?

allt jag vet är att min syrra som först svarade inte heller riktigt hörde men att det lät som han sa "Dan från ihome -elr iphone" men det makes no sense så troligen sa han inte det, haha. Samt så var det ett 0736 nr som tydligen ligger typ i öresund elr ngt sånt.


   
Citera

ta de lungt, låter som att det var någon telefonförsäljare eller nåt ^^


   
SvaraCitera

men att snatta är muppigt, så sluta med det iaf :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej! då blir jag väldigt tacksam om det var det.. hoppas haha.


   
SvaraCitera

det var säkert en telefonförsäljare bara? [zzz]

men du inser förhoppningsvis att du får skylla dig själv om du åker fast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passar på medans jag är minderårig sen slutar jag [y] haha nejmen


   
SvaraCitera

Ne, låter ganska dumt. Sen, lär dig maskera dig. Skaffa en halsduk som du kan ha runt ansiktet lite sådär lagom. Sen glöm inte att du måste ha lite finess och framförallt; Ett fett soundtrack.


   
SvaraCitera

orangetini:

passar på medans jag är minderårig sen slutar jag [y] haha nejmen

du skulle slutat när du var typ 13 som vanliga människor :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men du inser förhoppningsvis att du får skylla dig själv om du åker fast

ja det är klart, finns la inte mycket annat att skylla på än just mig själv..
Dold text: elleeeer så kan jag claima att jag är fast med sjukdomen kleptomani cuz mommy never loved me wäwäwäwää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Ne, låter ganska dumt. Sen, lär dig maskera dig. Skaffa en halsduk som du kan ha runt ansiktet lite sådär lagom. Sen glöm inte att du måste ha lite finess och framförallt; Ett fett soundtrack.

låter bra! får fixa det [cool]


   
SvaraCitera

att få fram personuppgifter utifrån en övervakningsfilm är omöjligt för dem om dem inte vet att du är du sedan innan.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

att snatta är muppigt, så sluta med det

Fast snatteri är ett klassiskt rop på hjälp. Vad är ditt problem?


   
SvaraCitera

orangetini:

passar på medans jag är minderårig sen slutar jag [y] haha nejmen

[crazy]
om du nu är 17 så är du straffmyndig
blir knappast enklare att sluta när man väl börjat om man inte har stark vilja


   
SvaraCitera

isola:

Fast snatteri är ett klassiskt rop på hjälp. Vad är ditt problem?

tror jag inte, eller låter som ett ganska dumt sådant om man inte typ åker fast med flit 😛 tror iaf 99% av alla som snattar gör det för att de gillar gratis saker :e


   
SvaraCitera

farbror gugge:

tror jag inte, eller låter som ett ganska dumt sådant om man inte typ åker fast med flit 😛 tror iaf 99% av alla som snattar gör det för att de gillar gratis saker :e

Näää så är det ej. Det är ett rop på hjälp! Fast finns ju snorungar som bara roas av det och inte vet bättre förstås.


   
SvaraCitera