Aviseringar
Rensa alla

Snatteri och moral


Ämnesstartare

Det är alltid fel att stjäla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att det än idag är rätt kul att snatta och då är jag rätt gammal


   
SvaraCitera

Normalt sett anser jag det vara fel att snatta. Men giriga jävlar som Ica osv. dör inte av en marabou skulle försvinna.


   
SvaraCitera
Åtta

Om vi talar om moral som binärt, där något antingen är rätt eller fel så ser jag ingen skillnad mellan att snatta från ett större företag och att snatta från turklivs. Någon har betalat för att köpa in en vara, och när jag tar den varan läggs det en extra marginal på försäljningspriset för att kompensera, så att vi alla gemensamt får betala för det vissa tar.

Om vi ser på det hela på en lite mer flytande skala så tycker jag fortfarande att det är fel, men inte såpass fel att det känns värt att bry sig om. Dock känns det jävligt löjligt att snatta en chokladbit eller whatever. Då stjäl man ju bevisligen inte för att man behöver, utan därför att det är roligt. Att stjäla en ost är ett undantag, då det är hysteriskt lustigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

We gotta even the world's economy

We gotta even out the worlds economy* [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

We gotta even out the worlds economy*

Jo jag vet men jag kan fan inte skriv ordentligt längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriva ordentligt, du ser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag snodde alltid bhar och stringtrosor när jag var liten, för att jag tyckte det var pinsamt att gå till kassan med det. Det var enkelt, bara att ta på sig det och gå ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har som liten snott godis bara för att prova om det gick.

Men skulle i dagsläget inte göra det, pga ja, det är moraliskt fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Hur "fel" är det att snatta enligt er, moraliskt sett?

Ja.

KungYxe:

Brukar ni snatta?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jo jag vet men jag kan fan inte skriv ordentligt längre.

dazed:

skriva ordentligt, du ser.

Har fått för mig att du är en sådan som är väldigt petig med stavningen, men det är okej. [love] Alla förstod nog vad du menade. [blush][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Har fått för mig att du är en sådan som är väldigt petig med stavningen, men det är okej. Alla förstod nog vad du menade.

Ensamvargen:

Har fått för mig att du är en sådan som är väldigt petig med stavningen, men det är okej. Alla förstod nog vad du menade.

Alltså jag glömmer lätt bort ord osv när min briljanta idé skall gå från hjärna till forumtext medelst tangenbord och fingrar. Gör en massa sådana där slarvfel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillar inte moral, jag tycker det är fel.


   
SvaraCitera
mynona

Det är spontant fel, men inte tillräckligt fel för att jag ska bry mig så mycket om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har snattat 1kg smågodis en gång, men det är nog allt...


   
SvaraCitera