Aviseringar
Rensa alla

Sneda fingrar


Ämnesstartare

Detta för några är väll kanske en onödig tråd men ändå.

Har en del sneda fingrar (inget överdrivet) och jag undrar om man kan göra något åt det, att få dom helt raka igen? Kan man typ ha något som tandställning för tänder, fast för fingrar istället? Något som trycker mot fingret åt motsatt håll mot det fingret pekar? Tips tack!

Och vad är det som skapar sneda fingrar? Måste ha varit när man gick i mellanstadiet när alla knäckte fingrarna hela tiden.. dumma tider [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

jag med
jae sned överallt


   
SvaraCitera

senap123:

Måste ha varit när man gick i mellanstadiet när alla knäckte fingrarna hela tiden.. dumma tider [sad]

Faktum är att en läkare testat att knäcka sina fingrar i bra många år och det har inte skadat dem. Stod i illvet [blush].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan spelar det för roll allas fingrar är sne


   
SvaraCitera

kablash_:

fan spelar det för roll allas fingrar är sne

Eller hur, då kan man ju träffa g-punkten på tjejer utan att böja fingrarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

Eller hur, då kan man ju träffa g-punkten på tjejer utan att böja fingrarna!

varför skulle man böja fingrar som redan är böjda? fan snackar du om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

Och vad är det som skapar sneda fingrar?

Våra gener såklart. Jag har jättesmå händer, som en åttaåring och långfingrarna är lite sneda...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

Och vad är det som skapar sneda fingrar?

Mina fingrar är VÄÄÄÄLDIGT snea, men jag har tränat karate i 8 år, så jag antar att det är därför... [ops]

Men det är väl som sagt generna som kan bära ansvaret för detta, alternativt någon skada/idrott. (Själv vet jag inte hur många gånger jag skadat fingrarna de senaste 8 åren) [wink]


   
SvaraCitera

senap123:

Måste ha varit när man gick i mellanstadiet när alla knäckte fingrarna hela tiden.. dumma tider [sad]

var lite man nu! Rätta till dom genom att ta i lite[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

Faktum är att en läkare testat att knäcka sina fingrar i bra många år och det har inte skadat dem. Stod i illvet

Haha stackars läkaren, jag har nämligen läst att om man knäcker fingrarna under en lång tid så riskerar man att få väldigt pajja fingrar när man är gammal. (ingen källa [sad])


   
SvaraCitera

allt är snett och vint


   
SvaraCitera

Jag tror inte att folk bryr sig om dina fingrar... [cute]
Förutom om du råkar vara en handmodell då [blush]


   
SvaraCitera

senap123:

Haha stackars läkaren, jag har nämligen läst att om man knäcker fingrarna under en lång tid så riskerar man att få väldigt pajja fingrar när man är gammal.

Vanlig myt 🙂 Enligt den läkaren fungerade båda hans händer fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

Vanlig myt 🙂 Enligt den läkaren fungerade båda hans händer fint.

Ja men hur gammal var han när han började och slutade experimentet? Han lär väll inte ha väntat i typ 30 år tills han är ca 70 år gammal, för det var någon stans vid den åldern som det börjar märkas mer vad jag hört, men alla har olika teorier hela tiden, men jag skulle inte riskera att knäcka fingrarna hela tiden bara för att kolla [smile]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Jag vill inte ens veta hur förstörda mina händer kommer vara om några år...


   
SvaraCitera