Aviseringar
Rensa alla

⛄️ snö ⛄️


Smilen
Ämnesstartare

Det snöar ordentligt och det har kommit nysnö.

Vad anser du om snö såhär års? Februari är lite sent för snö ⛄️, men på fredag kommer det regn. Då försvinner nog snön.

Vad tycker du om snö?


   
Citera

snön är fin men extremt jobbigt att köra bil i snö


   
SvaraCitera

Visst skulle snön kommit tidigare, ex över jul- och nyårshelgen. Jag var över till Öland i helgen som gått och på sina ställen hade det kommit uppåt 2 meter i drivorna. Östra Öland var i princip helt igensnöad och plogbilarna fick ett tufft jobb eftersom det samtidigt blåste rejält så snön flyttade ständigt på sig. 

Enl lokaltidningarna har Öland mer snö idag än vad Riksgränsen har. Kan lägga upp en avfotad kopia av tidningen om intresse finns.  Glad

Synd om snön försvinner närmaste dagarna efter skolorna börjar sitt sportlov på fredag. Gråter


   
SvaraCitera

Snön och kylan kan slänga sig i väggen, den första januari ska det börja bli vår, men ja... vintern hänger kvar i år. Hoppas att den dunstar snart.


   
SvaraCitera

Jag är van vid sen snö med tanke på var jag bor. Tycker det är underbart, snön ligger länge också så skoteråkning sista Maj brukar aldrig vara något problem. 
Tror det kan ligga kvar ännu längre i år då det är mer snö denna vinter än någon annan jag upplevt.


   
SvaraCitera

Crysilis:
Snön och kylan kan slänga sig i väggen, den första januari ska det börja bli vår, men ja... vintern hänger kvar i år. Hoppas att den dunstar snart.

Men vafan i januari har det ju knappt kommit nån snö!


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):

Men vafan i januari har det ju knappt kommit nån snö!

Snö har kommit, men mestadels i slutet på Januari som fick ligga ett tag.


   
SvaraCitera

Ne, hatar snö/kallt/vinter Förvirrad så jag tycker det skönt att vi på väg mot varmare tider..Hjärta

Finns nästan inget snö kvar på våran altan Hjärta


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jag hoppas inte det blir mer snö mer. Jag tror dock inte att det blir mera snö nu.


   
SvaraCitera

Fy faaan. ja jag så det Förvånad det var därför jag inte kunde sova? jag hade på känn att det skulle börja snöa? Förvirrad The Foxes can sence the snow?Shockerad

Hm, damnShockerad


   
SvaraCitera

Snön är BORTA tack och lovHjärtaHjärta Tumme upp och den kommer inte tillbakaHjärta

My word is lawSötHjärta


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Har ni snö nu?


   
SvaraCitera

Jepp


   
SvaraCitera

Jo litegranna. Ska bli kul sen när det kommer mer 


   
SvaraCitera

Det snökaos som drabbat södra Sverige sista veckan kom ju iof sig exakt första dagarna av dec och det får väl anses vara godkänt. För julstämningens skull vore väl roligt om snön fick ligga kvar över jul och nyår men så fort vi passerat trettondagen och tjugondedag jul så får gärna all snö smälta bort fort som attan och vårvindarna driva in från sydeuropa. 


   
SvaraCitera