Aviseringar
Rensa alla

''Snöig bild'' vad kan göras?


Ämnesstartare

Jag köpte nyss en samsung 32 tums LCD tv, Men bilden är snöig, antennuttaget sitter på övervåningen och därifrån är den förgrenad, den förgrenas ännu en gång på mellersta våningen. Vad kan göras för att få bort det?[chocked]

Att dra ny antennkabel är jag inte så sugen på, kan vara värt att nämna att den ena förgreningen och hanen in till TV'n är egenkopplade ( med skalning av kabel och allt sådant [crazy])


   
Citera
Ämnesetiketter
zIGGE

anonym91:

den förgrenas ännu en gång

Använder du förgrenare som förstärker signalen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm inte vad jag vet, det är en liten rund metallåda med 3 anslutningspunkter varav 2 används. En länk med bild skulle upskattas [smile]


   
SvaraCitera

anonym91:

Vad kan göras för att få bort det?

De flesta som köper TV idag blir besvikna på bilden. De förväntar sig HD-kvalitet men sanningen är att det blir ganska dåligt när du matar in vanlig TV-signal i en HD-TV...

Leta igenom TV:ns menyer och hitta "signalstatus" på så sätt får du reda på om TV:n får en dålig signal.
Om du kör med en digitalbox så finns den menyn i digitalboxen.


   
SvaraCitera
zIGGE

Myksa:

De förväntar sig HD-kvalitet men sanningen är att det blir ganska dåligt när du matar in vanlig TV-signal i en HD-TV...

HAHAHAHAHAHAhaHAHA hAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHA

anonym91:

hmm inte vad jag vet, det är en liten rund metallåda med 3 anslutningspunkter varav 2 används. En länk med bild skulle upskattas

En förgrenare som förstärker signalen tar in en energikälla utifrån, te.x ström ifrån elutaget, det antar jag att den inte gör. Signalen degraderar och i förgrenare utan signalförstärknin så försämras kavliten på signalen. Du har även två stället där signalen förgrenas, utan förstärkning, det kan vara svaret.


   
SvaraCitera

zIGGE:

HAHAHAHAHAHA

?


   
SvaraCitera

Myksa:

De flesta som köper TV idag blir besvikna på bilden. De förväntar sig HD-kvalitet men sanningen är att det blir ganska dåligt när du matar in vanlig TV-signal i en HD-TV...

En bra TV visar även dåliga pixlar [wink]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera