Aviseringar
Rensa alla

Snökaoset i New York City uteblev (webkamera)


Ämnesstartare

Det är inte många gånger sedan andra världskriget på 1940-talet som det i princip rått "utegångsförbud"  och att alla bilar var förbjudna att vara ute och köra på Manhatten. Men det skedde i går kväll och har rått hela natten.  $700 i böter för alla som rörde sina bilar.  Mycket glad

Varför undrar du? Jo, de förväntade sig storm- till orkanvindar och upp emot en meter snöfall.

Nu kom det bara en dryg dm istället. Så nu är all trafik igång igen.

Se webkamera:  http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=tsrobo3

Vad anser du - överdramatiserar jänkarna? Är de några jävla amatörer på snöröjning?


   
Citera
Ämnesstartare

är väl bra eftersom staden inte är beredde på sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åhnej en meter snö!! Welcome to norrland 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast kärförbud är typ för att det är aå många som ska åt alla håll samtidigt =kaos i halka. Vet de vad vinterdäck är?


   
SvaraCitera
time
 time

Som någon som upplevt den sortens blizzard som det så vackert heter, just på Manhattan, så förstår jag verkligen att de tar i från tårna om det kommer en sådan väderleksrapport. Sen är det ju jätteskönt om det inte blir så jobbigt väder, men man tar hellre det säkra före det osäkra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pffh, Amerikanerna är som vanligt bara stolliga..


   
SvaraCitera

hatar norrlänningar som ska skryta med hur mycket snö de får


   
SvaraCitera

alla städer har inte utryckningsfordon för snö, då är det en big deal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: alla städer har inte utryckningsfordon för snö, då är det en big deal.

Här i södra Sverige får jag en känsla av att de skrotat alla snöröjningsfordon eftersom de istället för att ploga bort snön saltar bort den. Bilarna rostar och skor och läderstövlar blir förstörda av saltet.  Tumme ned


   
SvaraCitera

Mina tankar går främst till alla anhöriga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
hatar norrlänningar som ska skryta med hur mycket snö de får

Skryter gör vi int. Vi sprider bara information om hur vårat väder är. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

schim: Vet de vad vinterdäck är?

De kör med allround-däck, som är kassa att köra med när det är halt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad hemskt det måste vara med en massa slask i sådan stad som redan är lite halvdyster, det var min första tanke. Det ser ut som det håller på att smälta nu! 🙂

Kan för övrigt tänka mig att NYC är en av de mysigaste platserna under juletider att befinna sig på om det snöar! 


   
SvaraCitera
Turbo

schim:
Fast kärförbud är typ för att det är aå många som ska åt alla håll samtidigt =kaos i halka. Vet de vad vinterdäck är?

Man får inte kör med dubbdäck inne i stan för då skulle asfalten slitas ut för snabbt men det förstår väl inte en bonde som dig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbo:

Man får inte kör med dubbdäck inne i stan för då skulle asfalten slitas ut för snabbt men det förstår väl inte en bonde som dig själv

Sorry Är inte bonde Glad Finns annat än dubbdäck men de vet väl inte du


   
SvaraCitera