Aviseringar
Rensa alla

SNÖSTORM!!


Ämnesstartare

En liten snöstorm drar nu över här. För ungefär en kvart sedan blev gången skottad, nu är snön där vadhög igen. Hujedamig.
Känner mig nu elak som ska ta ut min katt och ta en bild på henne till julkortet.

Image

katten på bilden har ingenting med katten i texten att göra


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hoppas inte du går med din katt i koppel. [tard]

Och jo, snön kom till Skåne även idag. Är fett läskigt. Och jag som måste köra till Ystad om bara 20 minuter. Undrar hur detta ska gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker så synd om alla hemlösa katter nu [sad]
Fanns någon ungefärlig siffra på ett katthem om hur många katter som frös ihjäl varje år, men minns den ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hoppas inte du går med din katt i koppel. [tard]

Hur annars??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur annars??

You fo realz nigga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och jag har fortfarande ingen vinterjacka :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

You fo realz nigga?

Vad är du för en gammaldags lantbo som inte är bekant med detta fenomen? Alla ansvarsfulla kattägare bör ta ut katten i koppel! Jag vill inte att hon sitter inomhus hela dagen, men jag vill heller inte att hon blir bortjagad av andra katter, blir påkörd etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad är du för en gammaldags lantbo som inte är bekant med detta fenomen? Alla ansvarsfulla kattägare bör ta ut katten i koppel! Jag vill inte att hon sitter inomhus hela dagen, men jag vill heller inte att hon blir bortjagad av andra katter, blir påkörd etc.

Vad är du för en äcklig och överbeskyddande storstadsbo? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vad är du för en äcklig och överbeskyddande storstadsbo? [tard]

[no-no]
Om du inte visste det så kommer ungefär alla utekatter bort någon gång, eller blir överkörda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[no-no]
Om du inte visste det så kommer ungefär alla utekatter bort någon gång, eller blir överkörda.

Katter kommer inte bort, katter rymmer bort med flit.

Katter som blir överkörda får skylla sig själva precis som alla andra djur.

Dör min katt eller försvinner av någon av ovanstående orsaker, sörjer jag, men jag är glad av vetskapen av att min katt var/är fri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Katter kommer inte bort, katter rymmer bort med flit.

Nej. Katter blir bortjagade av andra katter. Okastrerade katter går dock iväg för att finna partner.

Jonnybravo91:

Dör min katt eller försvinner av någon av ovanstående orsaker, sörjer jag, men jag är glad av vetskapen av att min katt var/är fri.

Sådär är ju dumt att tänka och främjar dem inte alls. Katter har inget behov av att skutta runt på ängar el dyl som en häst.
I stora rastgårdar eller i koppel så får katten den stimulans den behöver.
En innekatt som går i koppel ute eller i rastgård är mycket friskare och lever mycket bättre än en katt som lämnas vind för våg utomhus.

Jonnybravo91:

Katter som blir överkörda får skylla sig själva precis som alla andra djur.

Det är därför man inte släpper ut djur eller barn själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hoppas inte du går med din katt i koppel.

[confused] Jag går ut med mina i koppel. Skulle aldrig lämna dem ute vind för våg, inte bara för att de kan skada sig utan även för att jag respekterar att andra inte vill ha mina katter på sin gård.

från 02:25


   
SvaraCitera

isola:

Alla ansvarsfulla kattägare bör ta ut katten i koppel!

[tard]

ok om man bor i stan, finns ju inte så mkt att göra då, men om det är möjligt låter man den ju gå fritt!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

isola:

Om du inte visste det så kommer ungefär alla utekatter bort någon gång, eller blir överkörda.

Ingen av min utekatter har blivit överkörda eller sprungit bort, och har ändå haft en 10+ katter. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Känner mig nu elak som ska ta ut min katt och ta en bild på henne till julkortet.

isola:

katten på bilden har ingenting med katten i texten att göra

det hoppas jag inte, katten på kortet ser ju ut som grinchen!


   
SvaraCitera