Aviseringar
Rensa alla

Snooza


mynona

Ja, ställer alltid klockan för tidigt, och ställer fram den gång på gång för att snooza, och gör det gång på gång


   
SvaraCitera

Gud ja. Dock är det lättare att gå upp om jag vet att jag kan gå och lägga mig efter en liten stund. Brukar ge min katt frukost, byta hennes vatten och ofta rensa kattlådan vid ca 05 och går sedan och lägger mig igen.


   
SvaraCitera

Brukar lägga mig mellan 11 och 00:30 och vaknar alltid 8:30 av mig själv men stiger upp 9:30. Fattar ej brf jag e så trött, i gymnasiet sov jag från 01:00 till 07:00 och klarade mig helt ok


   
SvaraCitera

Med tanke på att snooz har fått mig försenad till både skola och jobb så har jag insett en måste lägga av med skiten.


   
SvaraCitera

Ställer klockan för tidigt så det finns tid för att snooza. Snoozar fem minuter åt gången.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Snoozar ALLTID! 

brukar variera mellan 15 eller 20 min mellan varje och snoozar oftast en timme..

...idag blev det 3 h Gråter


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Har för övrigt hört tvärtom, att det är bättre att köra med snooze? Och att det gäller så länge man sover ca en kvart varje gång. Man skulle kunna få ner sin sömn till betydligt färre timmar totalt, om körde med en massa tupplurer på 15(?) min utplacerade över dygnet. Det är väldigt viktigt att varje tupplur inte blir längre än så, då man går över i en annan sömnfas och då rubbar man det hela. Men sådana sömnvanor funkar inte i dagens samhälle med tanke på hur t ex arbetsdagar ser ut. 

Borde leta reda forskningsartiklar kring det. Är väldigt intressant. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Är rätt så viktigt att hitta intervallet mellan larmen. För korta gör en bara förvirrad och är banne mig livsfarliga Gråter medan för långa kan leda till djupsömn och då är man så jävla grinig när man blir väckt sen. Rodnar Hade råkat ta 15 min.. inte konstigt att det blev fel.. 20 min är den bästa för mig Tumme upp

*kapar trådjävel*


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Fantastiskt:
Istället för att ställa klockan en timme senare.. Så snoozar jag den timmen.

Jag är den som sätter klockan en halvtimme innan bussen går, snoozar inte alls och aldrig gjort. Maxar min sömn så mycket jag kan för att jag är LAT och vill bara sova, springer upp och hinner precis bli färdig i princip innan jag ska gå, springer alltid till bussen. Haha. Min sömn går före frukost, utseende, allt. Vill inte veta hur mosig jag ser ut på bussen...

Och just det, när du vet att du bara har en chans (aldrig snoozar, inte sätter ett till larm) så är det svårt att bara lägga ner huvudet igen och somna för du har ingen "fallskärm". Så det brinner lite extra i häcken.


   
SvaraCitera

Exodus:
Brukar lägga mig mellan 11 och 00:30 och vaknar alltid 8:30 av mig själv men stiger upp 9:30. Fattar ej brf jag e så trött, i gymnasiet sov jag från 01:00 till 07:00 och klarade mig helt ok

du börjar bli gammal


   
SvaraCitera

amsi:

du börjar bli gammal

jag e gammal


   
SvaraCitera

PMR:
Har för övrigt hört tvärtom, att det är bättre att köra med snooze? Och att det gäller så länge man sover ca en kvart varje gång. Man skulle kunna få ner sin sömn till betydligt färre timmar totalt, om körde med en massa tupplurer på 15(?) min utplacerade över dygnet. Det är väldigt viktigt att varje tupplur inte blir längre än så, då man går över i en annan sömnfas och då rubbar man det hela. Men sådana sömnvanor funkar inte i dagens samhälle med tanke på hur t ex arbetsdagar ser ut. 

Borde leta reda forskningsartiklar kring det. Är väldigt intressant. 

Polyfasisk sömn? Vore himla häftigt om man hade schemat för att börja experimentera med det. 
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Polyphasic_sleep

För att återgå till trådämnet så snoozar jag ca en timme och är alltid en timme sen till jobbet hehe.


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Snoozade i tre jävla timmar idag. Ledsen


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Edinburgh:

Polyfasisk sömn? Vore himla häftigt om man hade schemat för att börja experimentera med det. 
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Polyphasic_sleep

För att återgå till trådämnet så snoozar jag ca en timme och är alltid en timme sen till jobbet hehe.

Japp! Titta under fliken "Claimed sleep patterns"! Jäkligt intressant!

Man har ju hört ofta att en power nap på 20 min varje dag (utöver sin vanliga sömn) ökar effektiviteten! Till hur stor grad kan man dock spekulera om. Finns ju stora internationella företag, som har massvis med power nap-rum som deras anställda rekommenderas att använda. Har för mig att t ex Google har det och att det t o m står med på deras schema att de bör/ska ta en power nap? Kan ha fått det om bakfoten, så borde kolla upp det. Rodnar oavsett så vore det en bra grej på en del arbetsplatser! 


   
SvaraCitera

Jag stiger militäriskt upp 5 varje vardag, har en väckarklocka, men jag vaknar innan den.


   
SvaraCitera