Aviseringar
Rensa alla

Snoppen och Snippan - Musikvideo på Barnkanalen


isola:  snoppen som likt samhällsbilden av män är lite häftigare. 

Hattar. Such Badass


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fin tanke men blir ju fel när snippan har flörtiga ögonfransar och snoppen har killigt kort hår 


   
SvaraCitera

Fingerprints:
 
Det enda jag kan tänka mig att störa mig på är att den är cisnormativ, i så fall.

har hört folk klaga på att det är heteronormativt också (antar att de syftar på slutet)
har hört folk klaga på att det är en erigerad penis också. drog inte själv dne kopplingen när jag tittade


   
SvaraCitera

jag är kanske fördomsfull nu, men känns som om det ibland kan vara svårt att prata om könsorgan med (små) barn utan att det blir cisnormativt.


   
SvaraCitera

hahaha vilken jävla låt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säkert bra, ganska skräckinjagande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:

Hattar. Such Badass

I jämförelse med snippan och hela hennes beteende, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad jag hade ångrat mina livsval om jag befann mig med en studio skapandes den här låten


   
SvaraCitera

Fkpaw:
Fan vad jag hade ångrat mina livsval om jag befann mig med en studio skapandes den här låten

vadårå?
tyckte den va najs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
Fan vad jag hade ångrat mina livsval om jag befann mig med en studio skapandes den här låten

😀


   
SvaraCitera

nynnade på den efter bara en lyssning.

De e så man mäter bra låtar..

snippedisnopp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:

vadårå?
tyckte den va najs

bara för du dagligen säljer dig o ditt hantverk i lokala jävla reklamer!!! fantajäkel, skyddar din broder


   
SvaraCitera

Däremot diskriminerande att just snippan beskivs som häftig och sitter där så elegant, medan snoppen i låten hänger och slänger.
Och väldigt mycket stereotypa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: peak

peek Rodnar


   
SvaraCitera

Har inget som helst problem med denna, inte heller att snippan är "sötare" och snoppen "coolare". Stereotyper finns ju av en anledning och jag tror att som kille och som tjej gör olika val som gör att vi uppfattas på olika sätt, såsom cool och söt! 🙂


   
SvaraCitera