VarilDrox: Gravitation, elektromagnetiska fält etc etchen sa de.
jagvillvarafri: vilken snurr pratar du om? jag har aldrig känt nån snurr...... är du full?Man känner när jorden snurrar i form av att vinden blåser mer eller mindre på en.
Trevlig-Snubbe:så jorden snurrar ibland snabbare och ibland knappt als? om vinden skapas av jordens snurr skulle vi ha samma vindhastighet konstant.
Man känner när jorden snurrar i form av att vinden blåser mer eller mindre på en.
jagvillvarafri:Hur kan det blåsa om jorden är platt? Jorden kanske snurrar olika fort vid olika tillfällen, vad vet jag. Tyvärr är jag inte insatt på ämnet.
så jorden snurrar ibland snabbare och ibland knappt als? om vinden skapas av jordens snurr skulle vi ha samma vindhastighet konstant.
jagvillvarafri: ne exakt vad vet du.... det du dock påstår dig veta är att jorden inte är platt. men som sagt du är inte insatt i ämnet.Hmm, och är du någon expert eller? En del av dem frågor jag ställt dig har du inte heller svarat på, jag har mest visat mig nyfiken.
Trevlig-Snubbe:jaha om du är nyfiken så varsågod att läs, allt du kan tänkas undra svaras på i denna länk, dock inte såna omöjliga frågor som vad finns där under där över eller där borta, utan här diskuteras utifrån upprepningsbara experiment/observationer, altså inga teorier som ni kanske har hört från andra fejk platt jordare. välkomna in och läs alla med intresse. http://ifers.123.st
Hmm, och är du någon expert eller? En del av dem frågor jag ställt dig har du inte heller svarat på, jag har mest visat mig nyfiken.
jagvillvarafri:DU ÄR INTE FRISK! SÖK UPP EN PSYKOLOG/DOKTOR SNÄLLA!
jaha om du är nyfiken så varsågod att läs, allt du kan tänkas undra svaras på i denna länk, dock inte såna omöjliga frågor som vad finns där under där över eller där borta, utan här diskuteras utifrån upprepningsbara experiment/observationer, altså inga teorier som ni kanske har hört från andra fejk platt jordare. välkomna in och läs alla med intresse. http://ifers.123.st
Kalixtus02:vad grundar du det på? tror du ditt påhopp om min hälsa ska göra mig frisk? eller vad är syftet med din kommentar?
DU ÄR INTE FRISK! SÖK UPP EN PSYKOLOG/DOKTOR SNÄLLA!
Trevlig-Snubbe:Tror du e oseriös men vind beror på att luft flyttar sig från ställen med högtryck till lågt tryck.
Hur kan det blåsa om jorden är platt? Jorden kanske snurrar olika fort vid olika tillfällen, vad vet jag. Tyvärr är jag inte insatt på ämnet.
opega:Nej jag var inte oseriös men okunnig. Tack för att du säger som det är, nu har jag lärt mig något nytt!
Tror du e oseriös men vind beror på att luft flyttar sig från ställen med högtryck till lågt tryck.
Haien: Friktion är svaret på frågan, och jag hoppas verkligen att trevlig snubbe trollar.Det var inte troll men grav okunnighet tyvärr.
Trevlig-Snubbe:Okej. Jo det beror på hög och lågtryck som opega sa, vilket egentligen solen står för.
Det var inte troll men grav okunnighet tyvärr.Men tur att jag är mindre okunnig nu tack vare Opega, tyvärr lärde jag mig inte sådant i skolan, jag lärde mig inte mycket i skolan, mycket har jag lärt mig själv och skolan har varit en hjälp, inte mer.
Haien:Ah, häftigt, taaack!
Okej. Jo det beror på hög och lågtryck som opega sa, vilket egentligen solen står för.