Aviseringar
Rensa alla

Snurrande jord?


opega

Trevlig-Snubbe:

Hur kan det blåsa om jorden är platt? Jorden kanske snurrar olika fort vid olika tillfällen, vad vet jag. Tyvärr är jag inte insatt på ämnet.

Tror du e oseriös men vind beror på att luft flyttar sig från ställen med högtryck till lågt tryck.


   
SvaraCitera
Haien

Friktion är svaret på frågan, och jag hoppas verkligen att trevlig snubbe trollar.


   
SvaraCitera

opega:

Tror du e oseriös men vind beror på att luft flyttar sig från ställen med högtryck till lågt tryck.

Nej jag var inte oseriös men okunnig. Tack för att du säger som det är, nu har jag lärt mig något nytt! Mycket glad


   
SvaraCitera

Haien:
Friktion är svaret på frågan, och jag hoppas verkligen att trevlig snubbe trollar.

Det var inte troll men grav okunnighet tyvärr. Ledsen Men tur att jag är mindre okunnig nu tack vare Opega, tyvärr lärde jag mig inte sådant i skolan, jag lärde mig inte mycket i skolan, mycket har jag lärt mig själv och skolan har varit en hjälp, inte mer.


   
SvaraCitera
Haien

Trevlig-Snubbe:

Det var inte troll men grav okunnighet tyvärr. Ledsen Men tur att jag är mindre okunnig nu tack vare Opega, tyvärr lärde jag mig inte sådant i skolan, jag lärde mig inte mycket i skolan, mycket har jag lärt mig själv och skolan har varit en hjälp, inte mer.

Okej. Jo det beror på hög och lågtryck som opega sa, vilket egentligen solen står för.


   
SvaraCitera

Haien:

Okej. Jo det beror på hög och lågtryck som opega sa, vilket egentligen solen står för.

Ah, häftigt, taaack! Mycket glad


   
SvaraCitera

Nej, vind är skapat av människan 
800px-South_Point_Wind_Farm.jpg


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Ah, häftigt, taaack! Mycket glad

Man lär sig nåt nytt varje dag.

"a piece of knowledge a day keeps ya old teachers away!" - Theo 2k18


   
SvaraCitera

Kalixtus02:

Man lär sig nåt nytt varje dag.

"a piece of knowledge a day keeps ya old teachers away!" - Theo 2k18

Så är det! Glad

Några visa ord förgyller dagen! Cool


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Så är det! Glad

Några visa ord förgyller dagen! Cool

Yeeeeah


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Man känner när jorden snurrar i form av att vinden blåser mer eller mindre på en.

Hahaha... den var dagens bästa! Vi har haft TOTALT VINDSTILLA flera nätter sista veckan vilket enl din teori skulle bero på att inte jorden snurrat alls utan stått stilla?   Mycket glad   Tumme upp

Hahaha...


   
SvaraCitera

stoner:

Hahaha... den var dagens bästa! Vi har haft TOTALT VINDSTILLA flera nätter sista veckan vilket enl din teori skulle bero på att inte jorden snurrat alls utan stått stilla?   Mycket glad   Tumme upp

Hahaha...

Jo, jag insåg det, vissa dag är som du säger vindstilla och andra sjukt blåsiga. Ja det var väl den bästa förklaringen jag hahahahaah, lol. Den utgick iaf från att jorden är rund och snurrar. Mycket gladBlink


   
SvaraCitera