Aviseringar
Rensa alla

Snus? Beroende?


spket
Ämnesstartare

Tjena!
Blev bjussad på snus av en kompis ungefär 5-6  gånger inom loppet av 2 dygn typ. Kände mindre å mindre nikotin men tyckte de va goare å goare.
Nu har jag efteråt kännt suget efter något, haft ont i huvudet, mått lite dåligt osv. Kan detta vara pga att hjärnan hann vänja sig vid snuset å nu att den inte får något? 


   
Citera
time
 time

Kanske, svårt att säga. Det kommer gå över snart.


   
SvaraCitera

spket: Nu har jag efteråt kännt suget efter något, haft ont i huvudet, mått lite dåligt osv. Kan detta vara pga att hjärnan hann vänja sig vid snuset å nu att den inte får något?

Kanske ett tecken på att du ska hålla dig borta från snus och andra tobaksrelaterade produkter.


   
SvaraCitera

Tror inte du blivit beroende av så lite men vem vet.


   
SvaraCitera
spket
Ämnesstartare

Ok! Får se. Men gott är de ju 😉 


   
SvaraCitera

spket:
Ok! Får se. Men gott är de ju 😉 

lol det är inte ens värt det slösa massor av pengar för skit du kommer ångra om 10 år 😛


   
SvaraCitera
spket
Ämnesstartare

time:
Kanske, svårt att säga. Det kommer gå över snart.

Jajo... Tråkigt isåfall. 

pippi:

Kanske ett tecken på att du ska hålla dig borta från snus och andra tobaksrelaterade produkter.

Ja så kan det ju vara. 


   
SvaraCitera
spket
Ämnesstartare

time:
Kanske, svårt att säga. Det kommer gå över snart.

Vet du (eller någon) hur mitt tandkött påverkas om jag snusar en gång varannan eller var tredje dag typ 20 min? Kommer det kunna synas genom tandläkare eller något?

Kan ju inte fräta så mycket så sällan å så lite tid.... 


   
SvaraCitera
time
 time

spket:

Vet du (eller någon) hur mitt tandkött påverkas om jag snusar en gång varannan eller var tredje dag typ 20 min? Kommer det kunna synas genom tandläkare eller något?

Kan ju inte fräta så mycket så sällan å så lite tid.... 

Jadå, det kommer märkas av tandläkare. Om du inte är beroende rekommenderar jag verkligen att du håller det så och inte snusar mer. 


   
SvaraCitera