Aviseringar
Rensa alla

Snus


spket
Ämnesstartare

Tjenare, har två frågor till er som snusar. Är själv inte snusare å knappt planer på att börja men lite intresserad å så.

kan man klara att bara snusa lite varannan dag eller en om dagen?

vilken är eran favorit? Mina kompisar tycker lundgrens norrland 😉


   
Citera
Berit

Tar en snus när jag är sugen ibland dröjer det flera månader emellan o ibland är det flera om dagen 


   
SvaraCitera
spket
Ämnesstartare

Berit:
Tar en snus när jag är sugen ibland dröjer det flera månader emellan o ibland är det flera om dagen 

Så det är alltså fullt möjligt? Påverkar detta tandkött mycket? Vad kör du för snus?


   
SvaraCitera

Google


   
SvaraCitera

Knox lös


   
SvaraCitera
time
 time

Snus är mer beroendeframkallande än cigg. Ja, det finns folk som kan snusa rätt begränsat, men om du inte har ett beroende nu så är det faktiskt fett ovärt att chansa. Snus påverkar tandköttet massor ja. 


   
SvaraCitera
spket
Ämnesstartare

time:
Snus är mer beroendeframkallande än cigg. Ja, det finns folk som kan snusa rätt begränsat, men om du inte har ett beroende nu så är det faktiskt fett ovärt att chansa. Snus påverkar tandköttet massor ja. 

Jo det förstår jag. Men om vi säger att jag klarar av att ta en och ha inne en halvtimme varannan eller var tredje dag. Kommer de märkas markant på tandköttet?


   
SvaraCitera
Berit

spket:

Så det är alltså fullt möjligt? Påverkar detta tandkött mycket? Vad kör du för snus?

Beror väl på hur beroendekänslig du är. Tandläkaren sa inget när jag kollade mig igår.
Testar allt möjligt. Gillar epok, rap'e


   
SvaraCitera
spket
Ämnesstartare

Berit:

Beror väl på hur beroendekänslig du är. Tandläkaren sa inget när jag kollade mig igår.
Testar allt möjligt. Gillar epok, rap'e

Yes tack


   
SvaraCitera
time
 time

spket: Kommer de märkas markant på tandköttet?

En tandläkare kommer kunna se att du snusar, ja.

Som sagt, fruktansvärt ovärt.


   
SvaraCitera
Listus

Röker du?

För om inte så finns det absolut ingen anledning att börja. 

Ditt tandkött kommer att ta stryk, även om du kanske inte skulle märka av det direkt så kommer det definitivt längre fram påverka din munhygien.

Så var smart och strunta i snuset.


   
SvaraCitera
Ack
 Ack

Snuset förgyller min vardag. Skulle verkligen inte påstå att det är ovärt.
Skulle aldrig börja snusa lös dock då det bara är kladdigt, sämre munhygien och smakar inte speciellt mycket godare än portion.

Snusar Göteborgs Rapé One för tillfället. Simpelt, fräschare & gott.


   
SvaraCitera
spket
Ämnesstartare

Listus:
Röker du?

För om inte så finns det absolut ingen anledning att börja. 

Ditt tandkött kommer att ta stryk, även om du kanske inte skulle märka av det direkt så kommer det definitivt längre fram påverka din munhygien.

Så var smart och strunta i snuset.

Jag skall inte börja 😉

Ack:
Snuset förgyller min vardag. Skulle verkligen inte påstå att det är ovärt.
Skulle aldrig börja snusa lös dock då det bara är kladdigt, sämre munhygien och smakar inte speciellt mycket godare än portion.

Snusar Göteborgs Rapé One för tillfället. Simpelt, fräschare & gott.

Ok 😉


   
SvaraCitera