Aviseringar
Rensa alla

Snyft


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

var r d1 man ska vara stöttande för, att du nt kan komma i tid lr?

jaha vi är på det humöret idag [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jaha vi är på det humöret idag

men tkr faktiskt mer synd om folk som blir lidande pga att andra inte kommer i tid än de som inte kommer i tid [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

men tkr faktiskt mer synd om folk som blir lidande pga att andra inte kommer i tid än de som inte kommer i tid [blush]

så kan man inte resonera om man inte vet varför folk inte kommer i tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

så kan man inte resonera om man inte vet varför folk inte kommer i tid

Jag resonerar så eftersom jag alltid själv kommer i tid, de gånger jag inte gjort det det senaste året går att räkna på ena handen, därför drar jag slutsatsen att det oftast är personen det är fel på, inte omständigheterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag resonerar så eftersom jag alltid själv kommer i tid, de gånger jag inte gjort det det senaste året går att räkna på ena handen, därför drar jag slutsatsen att det oftast är personen det är fel på, inte omständigheterna.

det är ju jättekorkat eftersom alla inte är som du, har samma förutsättningar inom det området som du eller lever samma liv som du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det är ju jättekorkat eftersom alla inte är som du, har samma förutsättningar inom det området som du eller lever samma liv som du

Alla har förutsättningen att göra sig i ordning i tid, prioritera rätt och försöka anpassa deras tidsanvändande. De som alltid kommer för sent hela tiden respekterar antingen inte folks tid lagom mycket för att förstå vikten av att vara punktlig, eller så skyller de hela tiden på andra omständigheter vilket gör att de heller aldrig bättrar sig eftersom det "aldrig" är deras fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Alla har förutsättningen att göra sig i ordning i tid, prioritera rätt och försöka anpassa deras tidsanvändande. De som

Nej. Har man tex ADHD/ADD el dyl är sådant ofta mycket svårt.

Dan_the_ironman:

e. De som alltid kommer för sent hela tiden respekterar antingen inte folks tid lagom mycket för att förstå vikten av att vara punktlig, eller så skyller de hela tiden på andra omständigheter vilket gör att de heller aldrig bättrar sig eftersom det "aldrig" är deras fel.

Det är synd att det finns folk som är så inskränkta. Hoppas att du lär dig att tänka om sedan när du träffat en lite mer nyanserad blandning av folk, eller läst någon typ av psykologi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej. Har man tex ADHD/ADD el dyl är sådant ofta mycket svårt.

Att det är svårt är inte detsamma som att det inte går.

isola:

Det är synd att det finns folk som är så inskränkta. Hoppas att du lär dig att tänka om sedan när du träffat en lite mer nyanserad blandning av folk, eller läst någon typ av psykologi.

Och vad är din anledning då menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Att det är svårt är inte detsamma som att det inte går.

Så alla med någon form av ickefysiska svårigheter ska bara skärpa sig, eller?

Dan_the_ironman:

Och vad är din anledning då menar du?

Det är inte relevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Så alla med någon form av ickefysiska svårigheter ska bara skärpa sig, eller?

Nej, men det blir ju aldrig bättre om man inte försöker bättre sig, och det är ju knappast omöjligt för den allra största majoriteten även om det kan vara svårt.

isola:

Det är inte relevant.

Är du säker på att det inte snuddar vid

Dan_the_ironman:

eller så skyller de hela tiden på andra omständigheter vilket gör att de heller aldrig bättrar sig eftersom det "aldrig" är deras fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

eller så skyller de hela tiden på andra omständigheter vilket gör att de heller aldrig bättrar sig eftersom det "aldrig" är deras fel.

Det finns såklart sådana också, men det är nog ingen som gillar att komma sent.

Dan_the_ironman:

Nej, men det blir ju aldrig bättre om man inte försöker bättre sig, och det är ju knappast omöjligt för den allra största majoriteten även om det kan vara svårt.

is

Det är väl ingen som påstått att dessa personer inte försöker? Grejen var ju att varken deras mående eller beteende blir bättre av att folk drar förhastade slutsatser och tror att alla ska funka som de själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag känner mig hemma på vårdcentraler[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

jag känner mig hemma på vårdcentraler

varför, är du en sån här eller?
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är väl ingen som påstått att dessa personer inte försöker? Grejen var ju att varken deras mående eller beteende blir bättre av att folk drar förhastade slutsatser och tror att alla ska funka som de själva.

Det gör jag inte, men jag säger det att den absoluta majoriteten av alla som kommer försent skulle kunna göra så jävla mycket bättre om de bara ville. Senast idag försov jag mig, men jag hann å andra sidan i tid för att jag prioriterade, om man har psykiska problem som gör att man inte kommer i tid får man helt enkelt anpassa sin vardag tills dess att man är (om man kan bli) frisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

jag känner mig hemma på vårdcentraler[badgrin]

För att du är där ofta eller för att de känns så mysiga? vill ha en mysig vårdcentral med porlande bäckar. Men då skulle väl alla skröpliga människor ramla och drunkna i dem.

Dan_the_ironman:

men jag säger det att den absoluta majoriteten av alla som kommer försent skulle kunna göra så jävla mycket bättre om de bara ville. S

Hur vet du det? Såklart finns det många som kommer sent för att de stått och sminkat sig för länge el dyl, men jag tror nog att du är för inskränkt här.

Dan_the_ironman:

e, om man har psykiska problem som gör att man inte kommer i tid får man helt enkelt anpassa sin vardag tills dess att man är (om man kan bli) frisk.

Fast det går ju inte då man i princip överallt måste passa tider.


   
SvaraCitera