Aviseringar
Rensa alla

Snygg eller ful, hur vet man?!


Ämnesstartare

Hur fan vet man om man är snygg eller ful?!
Det är väl så att skönhet ligger i betraktarens ögon, men liksom jag kan inte se mig själv som snygg. Ändå kan jag tycka att någon som kanske egentligen är fulare än mig är jättesnygg. Varför ska det vara så svårt att se sig själv som snygg? Eller är det kanske bara jag som har problem med det? 😛 Är det så för er också? Jag har iaf ingen som helst jävla aning. 🙂

(jävligt flummig tråd, jag vet.)


   
Citera

lägger upp bild på snyggast och ser hur högt betyg man får [cool]

fast nä [sad]


   
SvaraCitera

sleepingsickness:

Hur fan vet man om man är snygg eller ful?!

svar: se på din egen avatar
du är snygg
enligt mig

men

sleepingsickness:

skönhet ligger i betraktarens ögon


   
SvaraCitera

Man ser sig själv varje dag på nära håll och från osmickrande vinklar. Man blir sedd av andra på lite längre håll vanligtvis och ser därför bättre ut.

Skulle du se andra på lika nära håll, lika ofta som du ser dig själv, skulle du nog upptäcka att de inte heller är felfria.


   
SvaraCitera

sleepingsickness:

men liksom jag kan inte se mig själv som snygg. Ändå kan jag tycka att någon som kanske egentligen är fulare än mig är jättesnygg.

? Om du ser personen som fulare ser du ju dej själv som snyggare, och om den är jättesnygg är du ännu vackrare.
???????


   
SvaraCitera

det märker man med tiden. för du behöver inte tror att någon kommer erkänna för dig vad de egentligen tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

svar: se på din egen avatar
du är snygg
enligt mig

Tack 🙂 Men jag menar, det kan liksom jag ändå inte tycka. Det känns konstigt att se mig själv som snygg. Det är ju dock roligt att andra tycker det 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Skulle du se andra på lika nära håll, lika ofta som du ser dig själv, skulle du nog upptäcka att de inte heller är felfria.

Smart svarat. 🙂 Väldigt logiskt också. Jag är glad att jag inte ser alla andra så mycket och ofta som jag ser mig själv. Man är väl så mycket mer kritisk till hur man själv ser ut också antar jag 🙂


   
SvaraCitera

sleepingsickness:

Tack 🙂 Men jag menar, det kan liksom jag ändå inte tycka. Det känns konstigt att se mig själv som snygg. Det är ju dock roligt att andra tycker det 😀

känner likadant
som hjärtlös skrev

Hjärtlös:

Man ser sig själv varje dag på nära håll och från osmickrande vinklar. Man blir sedd av andra på lite längre håll vanligtvis och ser därför bättre ut.

Skulle du se andra på lika nära håll, lika ofta som du ser dig själv, skulle du nog upptäcka att de inte heller är felfria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tadjikizstan:

? Om du ser personen som fulare ser du ju dej själv som snyggare, och om den är jättesnygg är du ännu vackrare.
???????

Menar väl mest att man ser sig själv på ett annat sätt än hur man ser andra. Jag kan tycka någon är jättesnygg och tycka att jag själv inte är så jävla vacker men ändå kanske jag är snyggare. Äh,, hör själv hur flummigt det låter. Vet inte riktigt var jag vill komma egentligen 😛


   
SvaraCitera

sleepingsickness:

Jag är glad att jag inte ser alla andra så mycket och ofta som jag ser mig själv. Man är väl så mycket mer kritisk till hur man själv ser ut också antar jag 🙂

Ja, det är likadant med egenskaper. Jag kan ibland tycka att något jag har gjort är dåligt medans andra kan tycka att det är hur bra som helst.

Det är så mycket enklare att döma sig själv än vad det är att döma andra. Vi glömmer bort det viktigaste, att vara snälla mot oss själva och att tillåta oss att må bra.


   
SvaraCitera

du har svårt att tycka att du är snygg för du har dåligt självförtroende och bor i sverige. Här får man inte tycka att man är snygg, för då är man skrytsam. Man ska hitta sina brister och lyfta fram dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

medans andra kan tycka att det är hur bra som helst.

Det är så mycket enklare att döma sig själv än vad det är att döma andra. Vi glömmer bort det viktigaste, att vara snälla mot oss själva och att tillåta oss att må bra.

Jo, men precis. Det är för sorgligt att det är så egentligen. Jag tycker nästan aldrig något jag gjort är bra. Men jag ska försöka sluta döma mig så hårt, det tycker jag att alla ska. Eller ja, det får inte gå för långt. Typ som vissa på Idol som tycker de är så jävla grymma och tror att de kommer att vinna hela skiten, och så är de i själva verket extremt dåliga. Fast de kanske inte vet bättre... Det skulle nästan vara ännu värre, att tro att man är mycket bättre än vad man egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du har svårt att tycka att du är snygg för du har dåligt självförtroende och bor i sverige. Här får man inte tycka att man är snygg, för då är man skrytsam. Man ska hitta sina brister och lyfta fram dem.

Jag tror inte jag har dåligt självförtroende, mer typ lagom. 🙂
Men jag håller med om att det är synd att man inte "får" tycka att man är snygg i Sverige utan att klassas som skytsam och egoistisk. Att jag inte ser mig själv som snygg har nog inget med mitt självförtroende att göra. Man kan ha ett skitbra självförtroende och ändå inte tycka att man är snygg. Det beror väl mer på hur man ser sig själv. Eller nåt. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det märker man med tiden. för du behöver inte tror att någon kommer erkänna för dig vad de egentligen tycker.

Va? Vad menar du? Jag förstår inte.. 😛


   
SvaraCitera