Aviseringar
Rensa alla

Snygg kropp


Ämnesstartare

Hur tränar en smal tjej på bästa sätt på gymmet för att få en Snygg kropp? 168cm ca 50kg med Akupa- så där kan jag nog inte förbättra så mkt :/ . Jobbar på attgå upp i vikt vilket inte går så bra trots att jag tjockar mig varje dag :3 tror ni det är ett krav för mig att gå upp i vikt för att få en snyggare kropp?

Tackar :p


   
Citera
Ämnesstartare

är du nöjd med din kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Definiera snygg kropp.
tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymajag:

168cm

100%[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite fläsk är ju alrig fel, något att ta tag i.. [wink]


   
SvaraCitera

anonymajag:

Tackar :p

En snygg kropp är väldigt individuellt. Antagligen är du bra som du är. Men om större bröst och kurvor är viktigt för dig så är enda sättet att lägga på sig några pannor. Träna för att må bra och bli stark och se frisk ut. Om du äter rätt (alltså sluta "tjocka dig") mat i stora mängder, mycket protein och bra fetter samt tränar så kommer du lägga på dig kanske både muskler och fett. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

En snygg kropp

Tack så mkt för svaret [crazy]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

anonymajag:

tjockar mig varje dag

definiera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjo. När du tränar med maskiner så ska du göra runt 20 reps på¨varje maskin. Detta gör du runt 3 gånger. Du ska inte köra på din totala styrka då man endast orkar runt 6 st så utan kör på runt 50% av din totala styrka. Kör långa uppvärmningar och spring/cykla även efter. Pass är väldigt bra om man vill ha de slanka musklerna. Jag rekommenderar body pump och liknande gympapass, då vikterna och repsen är perfekta för det. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät inte lite hela tiden när du äter utan ät stora måltider. Ta gärna 2-3 knäckebröd till maten. Ät mycket pasta och ris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bah det här fick mig att känna mig smällfet.
Blir att gymma imorgon.
hårt.


   
SvaraCitera

Är du naturligt smal så är du. Du behöver inte ha osnygg kropp för det. Acceptera din kropp och kläm i dig lite extra godis om du vill försöka gå upp i vikt. Men det verkar ju inte funka så du får väl träna, äta protein och bygga lite muskler istället [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

perfekta

Gör det han sa. Köp också en abtronic från TV-shop och ät från och med nu bara risgrynsgröt och morotskaka så ska du se att det blir bra.


   
SvaraCitera

Om du inte gymat så mycket förr så ta de första veckorna att lär dig lyfta på rätt sätt, be någon visa dig. Kör också lättare vikter för att du ska bli van vid rörelserna.

När du blivit lite mer van så ska du köra med tyngre vikter så att du känner att du blir trött efter ungefär 10-12 reps (lyft)

De dagarna du tränar på gym eller ägnar dig åt intensiv konditionsträning ska du äta mycket protein och kolhydrater och ganska lite fett, mest innan och efter träningspass (bra kolhydrater hittar du i havregryn, pasta, ris, bröd t ex)

De dagar du vilar ska du försöka undvika kolhydrater så gott det går och äta lika mycket protein och mer fett än på träningsdagarna.

Bra protein hittar du i allt kött, ägg, keso, kvarg (kesella). Bra fett hittar du i nötter, fet fisk, raps - olivolja, avokado.

Försök att ät mycket grönsaker till måltiderna då det mättar bra och inte ger mycket kalorier.

Där har du lite bra grundtips på att lägga upp kosten och träningen för att få en snygg kropp. Dock är det svårt att hitta rätt information och blir lätt att man gör fel pga myter som cirkulerar. Tycker du detta verkar tråkigt och jobbigt finns det tyvärr ingen annan väg att gå om du vill ha en snygg fitnesskropp.


   
SvaraCitera