Aviseringar
Rensa alla

snygga = snällare?


Ämnesstartare

isola: ens utseende har inget med räckmackeåkande att göra

Jo, jag har en tjejkompis jag har varit kompis med sedan vi var 4 - 5 år gamla. Hon var/är "sötare och snyggare" än genomsnittet av tjejer. När vi var barn och någon snäll tant skulle bjuda på godis så var det alltid hon som först blev tillfrågad. Lärarna i skolan var alltid snällast mot henne och idag många år senare så misstänker jag att hon aldrig har behövt betala entré till ett nöjesställe eller någonsin betalat för en drink på ett nöjesställe. Lite överdrivet kanske men hon har haft "flyt i livet" tack vare sitt utseende.

Sedan är ju bara fakta att hon är väldigt snäll. Jag kan ringa henne mitt i natten när jag är inne i stan occh fråga om jag kan få sova över hos henne och hon är en tjej som aldrig säger nej. På morgonen bjuder hon alltid på frukost som kan jämföras med vilken continental breakfast på vilket lyxhotell som helst.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jo jag vet att det ses så men ens utseende har inget med ens familjerelationer eller övriga svårigheter att göra.

jo isola lyssna nu 1 person har ett exempel på en sak då e d en absolut sanning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

 hon är en tjej som aldrig säger nej.

+_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jo isola lyssna nu 1 person har ett exempel på en sak då e d en absolut sanning

Vad jag menade var väl i stort att ju mer flyt man har i livet ju mer positiv, gladare och snällare blir man medans ju mer motgångar man har i livet ju mer negativ, ledsnare och mindre snäll blir man. Dvs motgångarna påverkar psyket så pass mycket så att det även slår över på ens personlighet. Men naturligtvis - ingen regel utan untantag. Jag är väl utseendemässigt som "snittet" och är väl rent allmänt väldigt glad, positiv och snäll. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d beror inte bara på utseende 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: +_+

Glad  ja, utom då till sex men vi känner varandra så pass väl så vi respekterar varandra. ETT NEJ är ett nej. Jag frågar ALDRIG TVÅ gånger!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snygg enligt vem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: d beror inte bara på utseende

Det finns självklart andra faktorer som också spelar in men utseendet är inget som påverkar situationen negativt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Snygg enligt vem?

Betraktaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jo jag vet att det ses så men ens utseende har inget med ens familjerelationer eller övriga svårigheter att göra.

Jo det kan påverka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Snygg enligt vem?

Enligt mainstream


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snygga människor blir oftare trevligt bemötta och då är det lättare att själv vara trevlig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
...............

Vad har ens familjerelationer ens nåt med saken att göra? Tråden handlar om hur man behandlar folk i början när man lär känna nån eller främlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Betraktaren

Isf är man väl bara snäll ibland isf? 


   
SvaraCitera