Aviseringar
Rensa alla

Soc...


skoj bruden:

Brukade låsa in mig på toa och gråta i nån timme ibland...Och ibland orkade jag inte bara och gick därifrån.

Samma här. Gör det fortfarande men har gråtit så himla mycket att jag inte får fram fler tårar.
Mest ilska.

skoj bruden:

Har aldrig gjort saker för att vara cool.

[y]

skoj bruden:

Därimot har jag piercat mig rätt mycket för att skrämma bort folk och så tycker jag de är snyggt ^^

[y]
Tycke dock du ska satsa på att göra dina föräldrar stolta.
Och om du nu inte har föräldrar eller avsky dom, so what? Gör dig själv stolt[smile]


   
SvaraCitera

har du nån kurator eller så som du pratar med? känns som att du inte är i en så trivsam situation direkt.
om du inte har en kurator tycker jag att du ska ta kontakt m BUP o be att få prata m en. jag tror att mkt kan bli bättre om du får hjälp


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Sluta förvirra henne med konstiga ord!

Oj glömde visst skriva förklaring/länka till förklaring [blush]

framtidstron är död:

Vad jag känner till finns det inget särskilt som heter LVU-hem

Jo det finns. Vi läste om det på utbildningen häromveckan.

framtidstron är död:

det innebär bara att man är placerad på ett HVB-hem med stöd i LVU-lagen.

Kan också förekomma, dock brukar HVB (hem för vård och boende) vara mer fritt än LVU-hem (lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga) som brukar ha regler som de som bor där måste följa och kan få bestraffningar.


   
SvaraCitera

skoj bruden:

Iaf så ringde soc hem till mig vet inte,mummlade om att göra något åt mig eller vad de nu va.Mamma minns inte vad dem sa hon trodde de var ungdomsanstalt... (-.-')

Är det något fel på din mamma också, som inte "riktigt" kommer ihåg ett sådant samtal?


   
SvaraCitera

Knarko:

Kan också förekomma, dock brukar HVB (hem för vård och boende) vara mer fritt än LVU-hem (lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga) som brukar ha regler som de som bor där måste följa och kan få bestraffningar.

Fast då borde det handla mer om kriminellt leverne än psykisk ohälsa? Alltså, LVU-hemsplaceringar.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Fast då borde det handla mer om kriminellt leverne än psykisk ohälsa? Alltså, LVU-hemsplaceringar.

Nee inte nödvändigtvis.
LUL står för lagen om särskilda bestämmelser för unga lagöverträdare.
De kan nog finnas på LVU-hem också men inte nödvändigtvis endast dem som sitter där.


   
SvaraCitera

Knarko:

De kan nog finnas på LVU-hem också men inte nödvändigtvis endast dem som sitter där.

Vad är det då som avgör var man hamnar?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Vad är det då som avgör var man hamnar?

Vi gick inte så djupt in på det då vi inte ska arbeta med det såpass djupt, men det beror väl på hurpass allvarligt det är och hur personen i fråga är som avgör var man hamnar, gissar jag.


   
SvaraCitera