Aviseringar
Rensa alla

Soc


M04
 M04
Ämnesstartare

Okej ja jag e tbx igen lol
men, e de nån som vet va de kommer säga/göra på första mötet med soc?
för såhär e de att jag var ju hos skolkuratorn 2ggr i juli före sommarn,
råkade då nämna att jag skär/skurit mig,,
hon brydde sig knappt där å då, meen fick idag hem ett brev från soc, alltså om att kuratorn gjort en orosanmälan.. ska då på möte den 30e men ör då i Norge så blir väll vecka efter eller nåt då de måste bokas om..
min mamma sa ba ”mhm” när hon läste de å hon vet ju inget om de de handlar om..så är lite stelt här hemma nu också.. är då bara jag å min mamma som ska på mötet 


   
Citera

Kan gissa att de kommer att fråga hur du mår, varför du skär dig, hur du har det hemma och liknande.
Sen får du förhoppningsvis hjälp med att må bättre.


   
SvaraCitera

Tänk positiv. Det är iallafall så att de bryr sig och vill hjälpa dig så försök svara så ärligt som möjligt. 


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

Eller så gör de bara sitt jobb får att göra sitt jobb å bryr sig 0?


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

För*


   
SvaraCitera

M04:
Eller så gör de bara sitt jobb får att göra sitt jobb å bryr sig 0?

Kan vara så också, ja, men de av mina vänner som har studerat till socionomer och gått vidare till soc är sådana som genuint bryr sig om att hjälpa andra människor.

Såklart kan det dyka upp fel person på fel jobb som inte alls borde vara där men så är det överallt. 

Som widediaper skrev, tänk positivt. Ta emot hjälpen som ges. 


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

Aa jo sant de också, men aa får
väll hopps på att de hjälper nåt av å gå dit dårå


   
SvaraCitera

Va på ett sånt möte förra året  om att ja nt hade vart i skolan dem snackar om hur man mår, familjesituation osv... sen kanske dem kommer hem till dig för o se hur du har d hemma... nt så kul men inget o oroa sig för


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):
Va på ett sånt möte förra året  om att ja nt hade vart i skolan dem snackar om hur man mår, familjesituation osv... sen kanske dem kommer hem till dig för o se hur du har d hemma... nt så kul men inget o oroa sig för

Mm okej tack för svaret 


   
SvaraCitera