Aviseringar
Rensa alla

Soc? Utredning? Skola? Bup? - HJÄLP?!


Ämnesstartare

Är det någon som vet vad som händer om det kommer fram att man blir misshandlad hemma i skolan. Liksom hos skolsköterskan? Kommer hon att kontakta någon direkt och ringa soc samma dag? Eller hur går allt det till?

Om soc gör en utredning vad händer då, och hur lång tid tar det innan man möjligtvis kommer hemifrån?

Är det någon skillnad om någon anonym ringer och säger att man blir misshandlad eller kvitar det?

Om BUP tex får veta det eller så? Vem borde man kontakta, är anonym bäst? Arh, hjälp snälla? [chocked]


   
Citera

anmälnings plikt sen om hon följer lagen eller inte är ju skolsköterskans sak


   
SvaraCitera
Gifted

wanttobe:

Arh, hjälp snälla?

Alltså, VILL du bli avslöjad så att säga, eller är du rädd att någon annan berättar att du blir misshandlad?

Prata med skolan, skulle jag säga. Eller ungdomsmottagningen. De kan sedan slussa vidare till BUP/SOC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

anmälnings plikt sen om hon följer lagen eller inte är ju skolsköterskans sak

- Jo,vilket jag är säker på att hon gör, men hur snabbt tror ni det kommer att gå, kommer soc samma dag? har hört att dem hämtar en och så?

Gifted:

Alltså, VILL du bli avslöjad så att säga, eller är du rädd att någon annan berättar att du blir misshandlad?

Prata med skolan, skulle jag säga. Eller ungdomsmottagningen. De kan sedan slussa vidare till BUP/SOC.

- Ja, vill&vill, jag vill inte ha det såhär längre. Men sen vill jag bara snabbt härifrån ifall någon får reda på det så att jag slipper allt när soc ringer eller så, det vore katastroff? Så skickar hon soc och hämtar mig direkt typ ?


   
SvaraCitera

wanttobe:

- Jo,vilket jag är säker på att hon gör, men hur snabbt tror ni det kommer att gå, kommer soc samma dag? har hört att dem hämtar en och så?

troligt vis inte samma dag fast det beror nog mer på vat du bor men inom några kommer dom ju iaf att agera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

troligt vis inte samma dag fast det beror nog mer på vat du bor men inom några kommer dom ju iaf att agera

- Okej, tack! Jag får se hur jag gör, feg som jag är så kommer jag nog fixa det anonymt :/ vad tror du är bäst? Jag vill ju inte att mina föräldrar ska fatta att det är jag som har "ställt" till med allt.


   
SvaraCitera
Gifted

wanttobe:

Men sen vill jag bara snabbt härifrån ifall någon får reda på det så att jag slipper allt när soc ringer eller så, det vore katastroff? Så skickar hon soc och hämtar mig direkt typ ?

Ah, men sådant kan de nog ordna om du verkligen behöver, skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Ah, men sådant kan de nog ordna om du verkligen behöver, skulle jag tro.

- Mjo, det kanske är så :/ , får försöka planera lite.. eller försöka åtminstånde hur man nu gör det, känner mig körd.. anyway?


   
SvaraCitera

Soc/polisen gör en utredning (du får gå på samtal, utan att dina föräldrar vet något. Tills de har tillräckligt på benen för att hämta dig och hämta den som misshandlar dig.


   
SvaraCitera
Gifted

wanttobe:

eller försöka åtminstånde hur man nu gör det, känner mig körd.. anyway?

Men, du kanske kan ringa anonymt till um och fråga hur de skulle agera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soojfi:

Soc/polisen gör en utredning (du får gå på samtal, utan att dina föräldrar vet något. Tills de har tillräckligt på benen för att hämta dig och hämta den som misshandlar dig.

- Okej, det låter som en lång prosses, men ändå "förståendligt". Så liksom om jag kommer in till skolsystern med ett stort blåmärke på halsen räcker inte det [sad]


   
SvaraCitera

wanttobe:

- Okej, det låter som en lång prosses, men ändå "förståendligt". Så liksom om jag kommer in till skolsystern med ett stort blåmärke på halsen räcker inte det [sad]

Jag vet ju iofs inte hur det är med misshandel, ja kan bara prata utifrån det jag var med om, de tog ca 2 veckor innan dom hämtade mig, vilket man kan stå ut med om man har blivit illa behandlad en lång tid. De måste ju ha bevis, visserligen har du blivit så slagen så att du har märken överallt kanske de går fortare


   
SvaraCitera

wanttobe:

- Okej, det låter som en lång prosses

då e de lika bra att börja på måndag[y]


   
SvaraCitera

been there done that, so.. kill yourself


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Men, du kanske kan ringa anonymt till um och fråga hur de skulle agera?

- Mycket bra förslag! Ska jag göra, fast får se om det just blir UM (:, måste bara klara ta mig genom detta!

soojfi:

De måste ju ha bevis, visserligen har du blivit så slagen så att du har märken överallt kanske de går fortare

Jo, ifs det måste dem ju. Jag får helt enkelt ringa på Måndag och fråga om hur det går till, eller redan imorgon.

lockbete:

då e de lika bra att börja på måndag

Hehe, jag håller med dig där [rolleyes]


   
SvaraCitera