Aviseringar
Rensa alla

social fobi


Ämnesstartare

Är det någon som har det?


   
Citera
Ämnesstartare

fobi skulle jag inte kalla det men har ett starkt obehag för andra människor


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har [smile]


   
SvaraCitera

Jag kan interagera med människor till en viss nivå, t.ex handla eller gå bland folkmassor är inget problem. Jag skulle kanske också till och med kunna tala i en grupp om jag var tvungen

Men jag hatar verkligen att vara social och undviker det som pesten

bara massa falska leenden och menlöst skitsnack, folk som söker egoboostar och tjänster. Jag står inte ut med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oHNEJ! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan ha drag av det, som iofs har blivit bättre med åren. Har aldrig sökt för det så jag vet inte.

Min syster har det. Ganska svår SF dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är en sida om någon missat den:

http://www.sps.nu/

Finns ett bra forum där dessutom.


   
SvaraCitera

Ja. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har.
Jag sitter hellre hemma och datornördar mig eller läser en bok än att vara med andra människorr. Min bror kallar mig för enstöring, men vad fan.. Jag umgås ju fortfarande med människor?

Jag har också svårt att skaffa nya vänner, det är ett väldigt stort problem..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zombiekiteh:

Jag har.
Jag sitter hellre hemma och datornördar mig eller läser en bok än att vara med andra människorr.

Har du det på papper eller misstänker du att du har SF? Är bara lite nyfiken.


   
SvaraCitera

usch


   
SvaraCitera
Hando

Na, sitter ofast hemma för att de roligaste kompisarna bor 6 jävla kilometer bort.
Har inte fett med vänner men har närmare vänner istället, är tyvärr mindre social och tillbakadragen inför nya personer för jag vill veta vad för ena de är innan jag börjar prata med dem. Misstänker att jag är lite paranoid av mig [rolleyes]
Så nej..typ? [smile]


   
SvaraCitera

eremiten2:

Är det någon som har det?

Jag har det på sätt och vis, försöker jobba bort det, men bara för någon vecka sen kunde jag inte ens gå till skolan själv för att jag skulle träffa människor! Och jag kan än idag inte ens gå själv genom stan pga det.
Men jag vet inte om jag ska kunna kalla det socialfobi, mer obehag av människor när jag går ensam.
Känns som om jag inte passar in, som om folk bara går och glor.. Dock går det helt okej om jag går med en kompis eller så.


   
SvaraCitera

Bajen Hardcore:

Har du det på papper eller misstänker du att du har SF?

Vad menas med "SF" ?


   
SvaraCitera