Aviseringar
Rensa alla

Social Fobi/Rädsla


emanuelstenberg:

Pinsam? Det är inte så att det är skrämmande att man drömmer mardrömmar om människor, så är det inte utan att det kan kännas obehagligt i sociala situationer, ungefär som kraftig blyghet med okontrollbar osökerhet lite då och då men mer än så är det inte.

jag blir retad av min egen släkt för att jag har socialfobi, dom förstår inte hur man kan vara rädd för människor. dom är extremt sociala och har noll socialfobi. detsamma kan sägas om mina ex vänner. det e ingen som förstår hur jag har det. är trött på att vara mig. vill ha annan kropp o annat psyke. har inga krav alls. vill bara leva ett normalt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr.göransson:

jag blir retad av min egen släkt för att jag har socialfobi, dom förstår inte hur man kan vara rädd för människor. dom är extremt sociala och har noll socialfobi. detsamma kan sägas om mina ex vänner. det e ingen som förstår hur jag har det. är trött på att vara mig. vill ha annan kropp o annat psyke. har inga krav alls. vill bara leva ett normalt liv.

Jag förstår låter jobbigt, vadå har du diagnoserad sociaö fobi eller går du runt och säger att du har det för då är det ju två helt olika sitationer


   
SvaraCitera

emanuelstenberg:

Sant! Man vill ju hellre vara social 

jag gillar inte att sociala Shockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

jag gillar inte att sociala Shockerad

Jasså fel av mig i så fall.


   
SvaraCitera

Börja knapra Inderal! Väldigt effektiv medicin. Det fungerar vid alla sociala situationer man uppfattar jobbiga, själv tar jag det bara vid muntliga redovisningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soulseller:
Börja knapra Inderal! Väldigt effektiv medicin. Det fungerar vid alla sociala situationer man uppfattar jobbiga, själv tar jag det bara vid muntliga redovisningar.

Inderal? Har aldrig hör talas om det, är det en nöt eftersom du sa knapra hahah


   
SvaraCitera

Japp, det passar bra nu i juletider.. x) Nej, men det är en betablockerare. Du slipper rodnad, darrningar, flackande blick, stakande tal mm, vilket i sin tur automatiskt gör att man känner sig mer självsäker och får bättre självförtroende.


   
SvaraCitera

emanuelstenberg: Isolerar er från omvärlden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soulseller:
Japp, det passar bra nu i juletider.. x) Nej, men det är en betablockerare. Du slipper rodnad, darrningar, flackande blick, stakande tal mm, vilket i sin tur automatiskt gör att man känner sig mer självsäker och får bättre självförtroende.

Låter som något att testa kanske


   
SvaraCitera

emanuelstenberg: Inget av dom 27.1%

har aldrig förstått detta med socialfobi, kan ännu mindre förstå avundsjuka, jag har inte ens ett enda minne av att jag har varit avundsjuk


   
SvaraCitera

Jag försöker utsätta mig för situationer som jag tycker är svåra.


   
SvaraCitera

Untouchable: har aldrig förstått detta med socialfobi

känner du obehag för något djur (getingar, spindlar etc.)? det är ungefär samma upplevelse fast med människor.


   
SvaraCitera