Aviseringar
Rensa alla

Social fobi?


Ämnesstartare

Jag vet inte om jag har den, men min kurator sa att jag inte har den. Känner själv att jag har den så fattar verkligen varför han säger ett annat vis. Jag får hjärtklappning så fort jag ser nån främling i bussen i ögonen, och jag är extremt osocial i många omständigheter bland grupper, kommer inte på nått att säga. Jag  är 16 och har aldrig haft en pojkvän. Allt detta känns ganska extremt. Inget annat får mig att må bättre än när jag lyssnar på musik, äter och spelar basket. JAG TROR JAG HAR SOCIAL FOBI OCH DET KÄNNS SOM OM INGEN KOMMER ATT HJÄLPA MIG ELLER VÄGLEDA MIG GE TIPS PÅ HUR JAG SKULLE KUNNA LÖSA PROBLEMET OCH JA, JAG HAR VARIT MOBBAD NÄR JAG GICK I SEXAN. 


   
Citera
reben

känner du att det hjälper att gå till kuratorn?
spelar kanske inte så stor roll egentligen vad det finns för stämpel på ditt problem sålänge du ändå får hjälp med de problem du har? 

om det inte hjälper: BYT! 
det finns bra hjälp att få, tyvärr krävs det en hel del arbete 🙁


   
SvaraCitera

En kurator kan inte säga om du har en diagnos eller inte, dom är inte utbildade för det. Gå till bup ist, de ger hjälp för diagnoser. 


   
SvaraCitera

Känner lite samma sak. Men försök att säga så mycket som möjligt till alla. Det kommer få dig att må bätre och våga mer i sociala sammanhang efter ett tag. Så känner jag iallafall


   
SvaraCitera

Jag har också svårt att prata med folk jag inte känner men med folk jag känner är det en annan sak med. Jag har AS btw.

Du kanske har social-fobi eller så vågar du heöt enkelt inte prata med folk eller av ren blyghet.
Att du inte har haft pojkvän är inget fel, du kan inte ro för att du har svårt att interagera med andra människor som gör att du inte kommit dit än helt enkelt.

Om du känner att du vill prata med någon, bestäm dig för att gå fram och säga hej så kanske ni börjar prata om något. Säg att du har social fobi och att du har svårt att prata med folk, personen kommer säkert tycka att du har vart modig som vågat gå fram.


   
SvaraCitera