Aviseringar
Rensa alla

Social fobi


Ämnesstartare

Hej! Jag har extremt stora problem med att jag är osäker när det är folk omkring mig som jag inte känner. Jag hatar att åka kollektiv trafik eftersom jag måste andas och det känns som att alla hör mina andetag och blir sura. Jag hatar att gå på stan för det känns som att alla kollar på vartenda steg jag tar och dömer mig för vad jag kollar på/köper, osv osv...

 Iaf, jag vill testa mig för social fobi, men vet inte hur jag ska ta mig till?... Ska jag gå till ungdomsmotagningen? Sjukhuset? Vårdcentral? Och vad ska jag säga? Vad ska jag förvänta mig?

Vill verkligen få gå iväg och antagligen få en diagnos, skulle underlätta så att kunna säga "jag har denna diagnos, förlåt för mitt konstiga beteende".


   
Citera
JamezK

Hade samma problem en gång i tiden.. Det går över med tiden dock måste du våga att utsätta dig för jobbiga situationer. Vad är det allra värsta som kan hända om du andas högt osv ? Testa att andas lite högt när du står i kön till ica och senare på bussen. Hoppas det löser sig!


   
SvaraCitera

Det är vanligt att känna så när man bor i stan, jag bor bokstavligt talat ute på en Ö på Åland, skulle rekommendera att du antingen spenderar mycket tid ute i skogen, och suger åt dig Guds goda verk:  Moder jords alla härligheter och fyller dig med frisk luft!
Eller att du flyttar ut till landet, lycka till!


   
SvaraCitera