Aviseringar
Rensa alla

Social


Ämnesstartare

Jag är så trött, och ledsen. Började på ett nytt jobb i Måndags. En skoaffär. Jag är inte särskilt social som person, alla är det? Utom jag. Alla vet JÄMT vad dem ska säga. Komma med kluriga saker att säga och är jämt så snabbtänkta och får andra att skratta. Jag får aldrig någon att skratta, jag ler och så och ser glad ut men jag kommer inte på något mer att säga än "Mmh" och "Aaah". Och när jag ska säga något annat säger jag det så konstigt, vet inte hur jag ska lägga upp ett skämt och så. Tycker det är mest jobbigt med sociala situationer (med personalen då) kunder går bra och så eftersom det är rutin. Alla skrattar tillsammans och så, jag bara står där och skrattar med bäst jag kan. Inte för att jag koncentrerar mig på vad dem säger utan att bara skratta vid rätt tidpunkt typ. Alltså, det är så jävla jobbigt att jag är den enda som är så asocial, det känns som att alla leenden dör när jag öppnar min käft. Jag vet liksom inte vad man ska säga. Jag har ingenting att säga ens. Jag vet att det kommer fortsätta vara såhär och jag kommer inte komma någon nära, för så är det jämt, i verkliga livet och på mina tidigare jobb. Jag kommer aldrig nära någon. Jag är den allvarliga och blyga personen.

Mår bara så uselt. Imorgon ska jag gå dit och vara den personen. Den personen som faktiskt är jag, antar jag, men jag gillar inte den. Fast egentligen är den inte jag, är helt annorlunda med t.ex. min bästa vän, men hur jag är med min bästa vän är så långt bort när jag umgås med andra personer.

Vet inte. Ville bara skriva av sig. Och kanske någon annan som har det såhär? Vill bara dö just nu. Vill sluta jobbet och bla.


   
Citera

Asså om man har bra självförtroende kan man göra allt så försök skaffa det kanse. 🙂


   
SvaraCitera

[sad] Så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alliminium:

Jag vet att det kommer fortsätta vara såhär

Hur vet du det om jag får fråga? [confused]
Du kan ju ändra dig, du kan bli den personen du vill vara - men det kräver så klart jävligt mkt arbete från din sida. Antingen kan du anstränga dig för att bli mer social och komma över dina problem - eller låta det vara och fortsätta vara samma person som du är nu bara för att det är för jobbigt att ändra på sig sj. Think about it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet mycket väl vad det är du menar, att man inte "kommer in rätt" och därför seglar in i en tystlåten roll. Det är ack så beklagligt. I den ena miljön är man clown, i den andra blyger ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är typ lika dan[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Hur vet du det om jag får fråga? [confused]

För att jag har upplevt lite i min 19 åriga liv.

Melinka:

Antingen kan du anstränga dig för att bli mer social och komma över dina problem - eller låta det vara och fortsätta vara samma person som du är nu bara för att det är för jobbigt att ändra på sig sj. Think about it!

Men gud, om det var så lätt att bara "anstränga" sig själv så skulle jag självklart anstränga mig, jag anstränger mig som en idiot förövrigt, men det är SPÄRRAR som är OMÖJLIGA att ta sig förbid.

Fagerjärn:

Jag vet mycket väl vad det är du menar, att man inte "kommer in rätt" och därför seglar in i en tystlåten roll. Det är ack så beklagligt. I den ena miljön är man clown, i den andra blyger ...

Mmh.

OF 5:

är typ lika dan[n]

Hur mår du av det? Hur hanterar du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alliminium:

Hur mår du av det? Hur hanterar du det?

Jag mår skit dåligt av det och har försökt förändra mig vet inte hur länge men utan att lyckas. Och tyvärr ska jag väll säga så håller jag på att vänja mig vid hur jag har det.


   
SvaraCitera

Alliminium:

Men gud, om det var så lätt att bara "anstränga" sig själv så skulle jag självklart anstränga mig, jag anstränger mig som en idiot förövrigt, men det är SPÄRRAR som är OMÖJLIGA att ta sig förbid.

Vet du va social fobi är? Du kanse lider av det. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Jag mår skit dåligt av det och har försökt förändra mig vet inte hur länge men utan att lyckas. Och tyvärr ska jag väll säga så håller jag på att vänja mig vid hur jag har det.

[smile] [sad]. Social Fobi? Psykolog?

Menade självfallet: [sad] (Skrev fel)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacoz:

Vet du va social fobi är? Du kanse lider av det. 🙁

Ah, fast tänker det mer extremt. Typ jag har ju inga problem med kunderna, men det är ju mest eftersom man har ett "förskrivet manus", alla är likadana.

Men ska ta upp det med min psykolog. Men fortfarande jobbigt att må så skit.

Känns som jag kommer bli kickad pga att jag inte går ihop med personalen, även fast jag gör mitt jobb bra och är trevlig mot kunderna. Fast chefen lär ju har märkt hur jag var på anställningsintervjun så idk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alliminium:

Tråkigt. Social Fobi? Psykolog?

Har lite social fobi men är mest bara asocial varför vet jag inte. Jag är inne på min 2 psykolog i år[ops] går dit en gång i veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En klassiker.


   
SvaraCitera

Alliminium:

Ah, fast tänker det mer extremt. Typ jag har ju inga problem med kunderna, men det är ju mest

Hoppas de går bra för dig!! Jag hade en kmpis som hadde eller typ fick social fobi som slutade umgås med kompisar helt. 🙁 Hoppas verkligen att du blir bättre!

OF 5:

Har lite social fobi men är mest bara asocial varför vet jag inte. Jag är inne på min 2 psykolog i år går dit en gång i veckan

Fast du e aktiv på ett forum och det är ju inte asocialt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alliminium:

Men gud, om det var så lätt att bara "anstränga" sig själv så skulle jag självklart anstränga mig, jag anstränger mig som en idiot förövrigt, men det är SPÄRRAR som är OMÖJLIGA att ta sig förbid.

Jag visste att jag skulle få ett sånt svar [smile] som om jag inte hade någon aning om situationen. Jag började från botten - okej, jag vågade inte säga ett skit för att jag var rädd för vad människor skulle tycka/tänka om mig. Nu - ett par år senare så är jag betydligt mer social och självsäker och vet du vad det beror på - att jag har trotsat mina rädslor. Jag har kommit över dom här spärrarna som du snackar om pga. ren viljestyrka - funkade det för mig så funkar det för dig, det gäller bara att bestämma sig & ha en stark vilja.


   
SvaraCitera