Aviseringar
Rensa alla

Sociala koder


Josses94:

Något sådant var det. Jag minns inte exakt men det var en sammanfattning av samtalet. Hon berättade att vi var bekanta att hon gick den linjen och sa hur man tog kontakt osv efter jag föreslog vi skulle ses i stan på en fika /shoppa efter att vi hade några gånger på ett evenemang/event. 

då kan du ju inte bara ha sagt "vill du ses på stan och fika". i så fall är det ju hon som är konstig om hon gav dig en föreläsning för exakt de orden. det måste ha sagts något innan eller mer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

då kan du ju inte bara ha sagt "vill du ses på stan och fika". i så fall är det ju hon som är konstig om hon gav dig en föreläsning för exakt de orden. det måste ha sagts något innan eller mer. 

Jag ville ju bara lära känna henne mer som kompis. Många har ju tyckt att hon varit konstig när jag berättat. Jag frågade henne bara på fb om vi skulle träffas på en fika eftersom vi träffats några gånger innan fast i grupp då. 


   
SvaraCitera

Josses94:

Jag ville ju bara lära känna henne mer som kompis. Många har ju tyckt att hon varit konstig när jag berättat. Jag frågade henne bara på fb om vi skulle träffas på en fika eftersom vi träffats några gånger innan fast i grupp då. 

ja är det verkligen ordagrant så som du återger så är det hon som var lite udda där och då. många frågar om andra vill ses på en fika någon gång.


   
SvaraCitera

Sociala koder kan vara jätte mkt att hålla reda på. Sen om du tex har adhd så kan de va ännu svårare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Swefrans:
Sociala koder kan vara jätte mkt att hålla reda på. Sen om du tex har adhd så kan de va ännu svårare. 

Jag har inte adhd, men tydligen så har inte de med adhd svårt med sociala koder osv, fick jag höra. Alla med diagnoser har ju någonting gemensamt i grunden, men sedan kan man ju vara på olika grader. Tex jag har ju en väldigt mild jämfört med någon som faktiskt behöver betydligt mer hjälp av behov och stöd. 

Jag klarar av det mesta, det är mest sociala biten jag har haft svårigheter med, men vem har inte det? Även NT (neurotypiska är de normala personer?) personer har svårt med sociala, som i detta med hon tjejen. Hon om inte annat verkade totalt isolerad till att lära känna någon överhuvudtaget och om det där var hennes sätt att säga nej, så var de ju inte tydligt. De va mer konstigt. Som någon sa, tyvärr finns de personer som bara av någon oklar anledning bara fryser ut folk, det är tråkigt......De är 2019 och folk träffas på olika sätt, tinder, snap, instagram, dejtingsidor, fb mm, skulle då en fika vara mer konstigt? 


   
SvaraCitera