Aviseringar
Rensa alla

Sociala koder


Ämnesstartare

Asstriid:

Ja och jag förklarade varför folk inte vill att man ska plocka tags. Men orka bry sig om sitt lag i CoD, plocka så många tags du vill och strunta i de andra.

Vad är det med folk idag? Jag skiter i vad andra gör jag frågar enbart bara om varför det skulle vara något fel. Det var det min fråga var inte om hur andra gör. Hur andra gör skiter jag i men om de ofta påpekar mina fel då börjar jag ju undra vad de är jag för fel när ingen kan säga något rimligt. De gör ju garanterat fel dem också men de bryr sig ingen om. Jag skulle kunna skriva en bok om vilka fel dem gör men man gör inte så. Man rättar ingen på det sättet dem gör mot mig och Inte mot någon annan heller. Det är liksom inte någon rättar tävling. 


   
SvaraCitera

Josses94: Vad är det med folk idag?

Men inte för 400 år sedan?

Josses94: man gör inte så

jo jo, det är inte fel att rätta.


   
SvaraCitera
Listus

Det är så i cod, men folk säger ta ej tags rent allmänt folk säger låt dem ha 2 flaggor på Domination så blir matchen längre. Dock är det inget måste.

Du måste inse att dem säger det rent allmänt.

Sen blir det för mycket skrik Fuck off på varandra och bråka och sen bli ni vänner, hände mig senast idag. Vi var 3 st som alla hamna i en egen fight med en i vårt lag för att han sa saker om oss. Sen vart vi alla vänner och vann 4 mot 5 i en e-sport SD match bäst av 6 ronder 🙂


   
SvaraCitera

Listus:
Det är så i cod, men folk säger ta ej tags rent allmänt folk säger låt dem ha 2 flaggor på Domination så blir matchen längre. Dock är det inget måste.

Du måste inse att dem säger det rent allmänt.

Sen blir det för mycket skrik Fuck off på varandra och bråka och sen bli ni vänner, hände mig senast idag. Vi var 3 st som alla hamna i en egen fight med en i vårt lag för att han sa saker om oss. Sen vart vi alla vänner och vann 4 mot 5 i en e-sport SD match bäst av 6 ronder 🙂

Åh, jag vill va med och förstöra, titta på omgivningarna. Hm e sport...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:
Det är så i cod, men folk säger ta ej tags rent allmänt folk säger låt dem ha 2 flaggor på Domination så blir matchen längre. Dock är det inget måste.

Du måste inse att dem säger det rent allmänt.

Sen blir det för mycket skrik Fuck off på varandra och bråka och sen bli ni vänner, hände mig senast idag. Vi var 3 st som alla hamna i en egen fight med en i vårt lag för att han sa saker om oss. Sen vart vi alla vänner och vann 4 mot 5 i en e-sport SD match bäst av 6 ronder 🙂

Jag frågade mest bara om detta var en social kod man skulle förstå i just spel världen, i detta fall cod. Fattar ju att generationen är typ 12 åringar eller kanske 18 som spelar just på, det är ju mer seriöst på Xbox eller Playstation har jag märkt, de är mer i min ålder som kör på Xbox eller Playstation. Men eftersom jag köpte mw3 som första spel för att testa bara, så är jag ju inte insatt i själva spel snacket. Jag tycker bara det är kul att spela, men eftersom jag trodde de va okej att lära känna nya människor så trodde inte jag att folk skulle påpeka vad de tycker är fel och inte så tydligt. Jag trodde ju cod eller flesta spel var sociala spel där man kunde prata men istället så ser folk bara massa fel. Tycker de är så himla tråkigt att det är så. 

Jag som kör tex Pokémon go har ju sett skillnad på det, folk är mer sociala där och jag har ju mött personer både i yngre ålder och äldre som velat prata om själva spelet. Jag minns att några barn tyckte de var jätteballt att jag hade ner ett gym i spelet. Sedan ”bråkade” jag och min sambo med några andra om Pokémon alltså på skoj då. Det var mest bara kul för vi tävlade om ett gym. Så jag fattade ju inte skillnaden på spelen, att cod va icke socialt men Pokémon go är. Så hur fattar man det när det inte är så självklart för alla? 


   
SvaraCitera
Listus

Men Pokémon go spelas ju mest där man bor så klart det är mer snack då man spelar med folk som för det mesta snackar samma språk.

Sen i cod om man spelar i gamechat så snackar nästan alla. 

Jag känner inte en ända på Playstation som inte snackar.

Men a...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:
Men Pokémon go spelas ju mest där man bor så klart det är mer snack då man spelar med folk som för det mesta snackar samma språk.

Sen i cod om man spelar i gamechat så snackar nästan alla. 

Jag känner inte en ända på Playstation som inte snackar.

Men a...

Men när jag har försökt lära känna andra på cod har de tyckt det varit konstigt. De har då sagt att man inte ska chatta utan enbart hålla käften och spela ungefär, sedan får man inte säga att man är tjej för då säger de antingen att man ska stå i köket eller om man säger att man är tjej så hintar man att man är dålig. 
Det är det här jag inte förstår. 
Då undrar jag om de va något man skulle förstå i just cod att såhär får du göra och inte, om de fanns sådana sociala koder. Eftersom de är bra på att hitta fel hos andra. 


   
SvaraCitera

Josses94:

Men när jag har försökt lära känna andra på cod har de tyckt det varit konstigt. De har då sagt att man inte ska chatta utan enbart hålla käften och spela ungefär, sedan får man inte säga att man är tjej för då säger de antingen att man ska stå i köket eller om man säger att man är tjej så hintar man att man är dålig. 
Det är det här jag inte förstår. 
Då undrar jag om de va något man skulle förstå i just cod att såhär får du göra och inte, om de fanns sådana sociala koder. Eftersom de är bra på att hitta fel hos andra. 

in i köket med dig kvinna och gör mig en smörgås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

in i köket med dig kvinna och gör mig en smörgås

Gör en smörgås själv, du måste lära dig ta ansvar. 


   
SvaraCitera

Josses94:

Gör en smörgås själv, du måste lära dig ta ansvar. 

du måste lära dig ta ett skämt, jag driver ju med dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

du måste lära dig ta ett skämt, jag driver ju med dig

Jag vet men detta är fel tillfälle att driva med mig eller någon överhuvudtaget. Det är inte roligt. 


   
SvaraCitera

Josses94:

Jag vet men detta är fel tillfälle att driva med mig eller någon överhuvudtaget. Det är inte roligt. 

bry dig inte då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

bry dig inte då

Jag gör inte det men du måste lära dig att se när man kan skämta och inte. Detta är inte ett sådant tillfälle. Kan vi återgå till ämnet? Jag vill ha seriösa svar då. 


   
SvaraCitera

Josses94:

Jag gör inte det men du måste lära dig att se när man kan skämta och inte. Detta är inte ett sådant tillfälle. Kan vi återgå till ämnet? Jag vill ha seriösa svar då. 

vad är ett liv utan att få skoja och skämta? supertrist 


   
SvaraCitera

hxiley:

vad är ett liv utan att få skoja och skämta? supertrist 

Reeee snart kommer glädjedödar polisen och tar digSover


   
SvaraCitera