Aviseringar
Rensa alla

socialfobi?


Ämnesstartare

tänkte fråga lite kort om detta kan vara socialfobi. Det är såhär att när jag är ute och ser folk så kan jag vara mig själv men när jag är ute och det inte finns folk i närheten så känner jag en riktigt konstig känsla. alltså har jag inga konstigheter med folk runt omkring mig men men när det inte finns någon i närheten så känns det som att någon kollar på mig utan att jag vet om det. någon som vet vad detta kan bero på?


   
Citera

Låter mer som diabetes.


   
SvaraCitera

Låter inte som en socialfobi, låter som att du har ett behov av att vara runt andra människor. Du verkar lite paranoid också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lazarus:
Låter inte som en socialfobi, låter som att du har ett behov av att vara runt andra människor. Du verkar lite paranoid också. 

vad menar du med paranoid? något som du inte förstår i texten jag skrivit eller?


   
SvaraCitera

vincentgillarbananer: men när det inte finns någon i närheten så känns det som att någon kollar på mig utan att jag vet om det.

Det här får mig att tro att du är paranoid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lazarus:

Det här får mig att tro att du är paranoid.

fattar vad du är inne på men nej är inte paranoid 😛


   
SvaraCitera

Låter verkligen som du är "paranoid" , själva känslan av att du 'tror' något som inte är verkligt är liksom paranoja, man får för sig saker och när man är ensam så är man ju mer utsatt och då kan man börja tänka sådana där tankar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

You may be an extrovert.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Låter som Autofobi med blandning av paranoia, behandlas med Kognitiv beteendeterapi. Att fråga en sån fråga på ett forum är en rätt dum idee. Om man vill verkligen veta bör du söka en psykolog


   
SvaraCitera